מורי תכנית שלבים שבתו; העובדים במרפאות כללית סמייל פתחו בעיצומים

עובדי ההוראה ב"תוכנית שלבים" – מסגרת לימודים לילדים חולים, שבתו היום (רביעי). ועד מורי התוכנית, המאוגדים בכוח לעובדים, הכריז על השביתה את בכל הארץ למשך יום אחד. מדובר בכ-600 עובדים ובהם 450 מורים, קלינאי תקשורת, סייעות ומטפלים פרא רפואיים המועסקים ע"י חברת "קדימה מדע".

2018-06-13_201502

השביתה נערכה בגלל סחבת במשא ומתן מולם המתנהל קרוב לשנתיים, כאשר בחודשיים האחרונים הוא מתקיים תחת גישור. כמו כן, העובדים מוחים על כך שאין כל משמעות לוותק שצברו או להשכלתם בשל תנאי העסקתם כמורי קבלן ובכך שמידי תחילת שנת לימודים לא מובטחת להם עבודה. יצוין שאמש קיבלה השביתה את אישור בית הדין לעבודה בתל אביב. בית הדין כתב: "חירות השביתה היא זכות יסוד ומנשמת אפו של המשטר הדמוקרטי".

בתוכנית שלבים לומדים כ-5,000 תלמידים הנאלצים ללמוד בביתם בשל מחלתם. כיום חברת "קדימה מדע" היא זו שמפעילה אותו אך בחודשים הקרובים צפוי משרד החינוך לקיים מכרז להפעלת התוכנית. הילדים הזקוקים למסגרת זו הם מגיל גן חובה ועד כיתה י"ב, הסובלים ממחלות כרוניות כמו סרטן, מחלות ניווניות ובעיות פסיכיאטריות. אילנה יוחננוב, מורה וחברת ועד, מסרה ש"דרישותינו בסיסיות – 12 משכורות בשנה, ידיעה כי תהיה לנו תעסוקה לאחר החופש הגדול וקרן השתלמות, דרישה בסיסית עבור כל מורה".

כמו כן, הבוקר פתחו בעיצומים העובדים במרפאות כללית סמייל, כללית רפואה משלימה וכללית אסתטיקה, בנוסף לאסיפות הסברה שיערכו עובדי החברה. הצעדים ננקטים בעקבות הכרזת ההסתדרות על סכסוך עבודה בש.ל.ה, חברת הבת של קופת חולים כללית. עובדי מוחים על כך שמודל התגמול הקיים בחברה מפלה ומקפח למעלה מ-2,000 עובדים וביניהן עובדות אדמיניסטרציה וסייעות לרופאי שיניים. לדברי ועד העובדים, המשא ומתן לבניית מודל חדש עלה על שרטון בעקבות סירוב ההנהלה  לבקשות העובדים.

לדברי יו״ר ועד עובדי ש.ל.ה יוסף תומר: "מדובר במודל תגמולים לא צודק, לא שקוף ובעיקר מסובך כדי שהעובדים לא יידעו בסוף כל חודש מהי התוספת המגיעה להם. במשך שנה ההנהלה גוררת רגליים בהליך המשא ומתן מתוך כוונה להתיש אותנו, אבל היום אנחנו אומרים לה עד כאן. אם בתקופה הקרובה מאוד לא נחתום על מודל תגמולים חדש, צודק והגון, בכוונתנו לפעול להשבתה מלאה של כל הסניפים והמרפאות".