מורי תכנית היל"ה המופרטת של משרד החינוך ישבתו במשך יומיים

מורי תכנית היל"ה של משרד החינוך ישבתו במשך יומיים בשבוע הבא: שלישי ורביעי 8 ו-9 בינואר, כך מסר דובר "כוח לעובדים". עוד נמסר כי "לאחר חמישה חודשי מו"מ, העבירה החברה למתנ"סים את עמדתה על ההסכם הקיבוצי שלנו, שמשמעותה סירוב ליישם אותו, וניסיון לרוקן מתוכן את כל הסעיפים בו שלא נכללים במכרז, כמו סעיף הביטחון התעסוקתי, תשלום ימי מחלה מלא גם למורות אפקטיביות, תקציב רווחה לאיגוד, ועוד".

למורים החברים הארגון נמסר ש"בתגובה לסירוב של החברה למתנ"סים ליישם את ההסכם הקיבוצי, שהשגנו אחרי מאבק ומו"מ נחושים וממושכים, ובנוסף, אי עמידה שלה בהוראות המכרז, רשלנות בקליטתנו לעבודה, הלנות שכר, וזלזול מתמשך בנו, הכרזנו על סכסוך עבודה ופתחנו במאבק. מטרת מאבקנו היא להבהיר למשרד החינוך ולחברה למתנ"סים כי לא נאפשר לפגוע בתנאי ההעסקה ובזכויות שלנו, המעוגנות בהסכם קיבוצי, בכל פעם שנבחר קבלן חדש לתכנית היל"ה".

2019-01-03_194756

הפגנה של מורי תכנית היל"ה בינואר 2017, בעת המאבק על חתימת הסכם קיבוצי (צילום: כוח לעובדים)

לפני כחמישה חודשים זכתה החברה למתנ"סים במכרז של משרד החינוך להפעלת התכנית המפורטת תוכנית השלמת יסוד ולימודי השכלה לנוער בסיכון הפועלת ברחבי הארץ במסגרת היחידות לקידום נוער ברשויות המקומיות ובמוסדות חסות הנוער. החברה למתנ"סים החליפה את הזכיין הקודם רשת "עתיד", עמה חתמו כ-1,300 מורי היל"ה, העובדים כמורי קבלן ולא תחת משרד החינוך ולכן אינם זוכים לתנאי עבודה כמורים מן המניין, על הסכם קיבוצי שעתה, החברה למתנ"סים לא מוכנה לכבד. בעקבות אי כיבוד ההסכם, מורי היל"ה מתכננים בעוד שבוע לשבות וכ-7,000 תלמידים יישארו בביתם.