מורי החינוך המשלים יוצאים לרחובות נגד סגירת התכניות ופיטוריהם – אבל בהפגנות נפרדות

עובדי תוכנית קרב המאוגדים בהסתדרות הפגינו אתמול (שני) בתשע ערים ברחבי הארץ בדרישה להקצות את התקציבים שיאפשרו את המשך פעילויות ההעשרה שהם מספקים למאות אלפי תלמידים בפריפריה החברתית כלכלית של ישראל. מחר, רביעי, הם יפגינו שוב במרכז תלאביב. ההפגנה תצא בשעה 16:30 מכיכר רבין לעבר מוזיאון תלאביב, שם תתקיים עצרת. גם מורי היל"ה, החברים בכוח לעובדים, יפגינו מחר בצומת עזריאלי ליד קריית הממשלה בתלאביב בשעה 13:00, תחת הכותרת "לא ניתן לסגור את היל"ה". פעילי חד"ש ומק"י ייקחו חלק בשתי ההפגנות והם קראו למארגנים "להתאחד במאבק משותף למען החינוך לכל ונגד מדיניות ממשלת הימין – חרף הפיצול הארגוני".

יצוין שההסתדרות הודיעה השבוע כי תכריז על סכסוך עבודה של תומכי מערך החינוך, בהם סייעות, אבות בית ומזכירות  ואלה לא יפתחו את שנת הלימודים בעוד כשבועיים. זאת, כחלק מהמאבק למניעת פיטורי כ-4,000 עובדי תכנית קרב, בשל היעדר תקצוב ממשלתי. גם הנהגת כוח לעובדים התכנסה ביום ראשון ופרסמה הודעה לפיה היא רואה בחומרה רבה את כוונתה של הממשלה להפסיק את פעילות תוכנית היל"ה ב-1 בספטמבר". ההנהגה החליטה עוד לקיים שביתת סולידריות עם מורי התכנית, החברים בארגון. יצוין שכוח לעובדים מאגד כ30 אלף עובדים בהם: אלפי נהגי התחבורה הציבורית ברחבי הארץ, בית ההשקעות הגדול בארץ, סגל ההוראה ברוב המכללות הציבוריות, סגל ההוראה באוניברסיטה הפתוחה, עובדי מכללות פרטיות, עובדים בתעשייה, עובדות הצהרונים בירושלים, איגוד מטפלות המשפחתונים, עובדי יד ושם, עובדי רווחה ובריאות ועוד.

אתמול נערך דיון חירום בוועדה לזכויות הילד של הכנסת בראשות ח"כ יוסף ג'בארין (חד"ש הרשימה המשותפת) בגלל הסכנה הנשקפת לתכניות עבור הנוער בסיכון. יו"ר הוועדה אמר בפתח הדיון: "זהו דיון חירום, כי שבועיים לפני פתיחת שנת הלימודים, ואין עוד פתרון לכ-8,000 נערות ונערים בתכנית היל"ה, כמו גם לכ-1,500 מורים, מדריכים ועובדים בתכנית. זהו דיון חירום כי המדינה פוגעת בזכויות לשוויון ולחינוך של נערות ונערים בסיכון, ובאותה עת גם מקצצת ומסכנת את פעילות תכנית 360, התכנית הלאומית לנוער בסיכון, המסייעת ל-60 אלף ילדים ונוער. זהו נזק עצום ומצב אבסורדי שלא יעלה על הדעת".

 יו"ר הוועדה סיכם: "לא יכול להיות שיהיו ילדים סוג א׳ שיפתחו את שנת הלימודים, וילדים סוג ב׳ שימצאו את עצמם ברחובות ובהידרדרות. התכניות הייחודיות לילדים ונוער בסיכון נועדו לשמור ולהגן עליהם, ובפועל הן מצילות חיים. אני קורא לשרי החינוך והאוצר למצוא פתרון עוד היום כדי שאלפי תלמידי ותלמידות היל"ה יפתחו את שנת הלימודים. כולם זכאים לחינוך ולשוויון". יצוין שביום רביעי הקרוב, 19 באוגוסט, מורי היל"ה יפגינו בצומת עזריאלי ליד קריית הממשלה בתלאביב בשעה 13:00, תחת הכותרת "לא ניתן לסגור את היל"ה".

עוד על מאבק מורי היל"ה בגיליון "זו הדרך" האחרון (עמ' 4):

http://maki.org.il/he/wp-content/uploads/2020/08/G32_2020.pdf

הפגנת מורי קרב בפייסבוק:

https://he-il.facebook.com/events/1197030857323937

הפגנת מורי היל"ה בפייסבוק:

https://www.facebook.com/events/3167693846649970