מורים ומרצים יפגינו מול מטה הסתדרות המורים נגד סגירת 'הד החינוך'

הסתדרות המורים מתכננת לסגור את מגזין החינוך "הד החינוך", כתב העת הוותיק ביותר בישראל, שמופץ מאז 1927. "הד החינוך", שנחשב לכתב העת המוערך והמשפיע ביותר בתחום החינוך, יוצא לאור על ידי הסתדרות המורים ונחשב לאחד מסמליה.

2017-09-23_181242

"מלחמת מעמדות בחינוך" בגיליון "הד החינוך" האחרון

"הד החינוך" מופץ כיום לכ-10,000 מנויים, ותכניו מופיעים גם באתר אינטרנט שהקים. במשך שנים רבות שמר המגזין על עצמאות מערכתית, וגם ביקר את הסתדרות המורים עצמה. מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד,שנבחרה לתפקיד במאי האחרון, העלתה את נושא סגירת המגזין לדיון הקרוב של הנהלת הסתדרות המורים ביום שני הקרוב בצעד שהפתיע את אנשי המערכת, שלא קיבלו על כך הודעה מראש.

ישראל שורק, שנכנס לתפקיד עורך "הד החינוך" לפני כשנה בלבד, סיפר בשיחה עם "העין השביעית" כי בחודשים האחרונים, לאחר הבחירות האחרונות לתפקיד מזכ"ל ההסתדרות שבהן זכתה יפה בןדוידניסה ליצור קשר עם המזכ"לית החדשה במסגרת הכנת תחקיר על עובדי קבלן אך נתקל בהתעלמות גמורה. הודעות שהותיר אצל מזכירתה לא נענו וגם כשהגיע למשרדה לא הצליח להיפגש עמה.

עורך "הד החינוך" טוען עוד כי סגירת כתב העת באמתלת קיצוצים והתייעלות אינה משכנעת. על פי הצעת התקציב של הארגון, כפי שפורסמה באתר הסתדרות המורים, התקציב השנתי של ההסתדרות עומד על כ-350 מיליון שקל. עלות הוצאת "הד החינוך" בעברית ובערבית, יחד עם הוצאת כתב העת "הד הגן", עומדת על כ-3 מיליון שקל, אולם הסכום כולו, כך לפי הצעת התקציב, מכוסה באמצעות הכנסות ממינויים ומודעות.

קבוצה של מחנכים, מורים ומרצים התארגנה בימים האחרונים והחליטה להפגין נגד הסגירה בישיבה שתתקיים ביום שני הקרוב במטה הסתדרות המורים. "במקום מסיבת שנת התשעים לכתב העת הד החינוך אנו עומדים המומים אל מול החלטה חד צדדית לסגור את כתב העת", מסרו. ההפגנה תתקיים ברחוב בן סרוק 8 תל אביב, ביום שני 25 בספטמבר, בשעה 15:00.

עוד פורסמה עצומה מקוונת נגד הסגירה בה נאמר "הד החינוך הוא כתב העת הכי ותיק בישראל. גיליונו הראשון יצא בדצמבר 1927. זהו כתב עת אמיץ, מתחדש ורבגוני. הד החינוך על מדורי הריגול, הספרות, המדע, השירה, השפה, היהדות, החברה והפוליטיקה הוא בן בית אהוב אצל רבים. כעשרת אלפים מנויים ועוד רבים שמעיינים במהדורת האינטרנט ובכתבות מזדמנות", נאמר בעצומה.

ועוד: "האם עיקרון הרווח מוכרח לנצח? לא! עלינו לומר להסתדרות המורים שתניח להד החינוך לשמר גחלת (מודפסת או אינטרנטית) עתיקה מפני שאין הרבה מדורות שבט בחברה הישראלית שקוראים בהן דתיים וחילוניים, אנשי פריפריה ומרכז, ערבים ויהודים, ותיקים ועולים חדשים. באמת שאין הרבה כאלה כתבי עת או עיתונים ואינני יודע אם חוץ מהד החינוך נשארו מדורות שבט בישראל. הבה נאמר יחד להסתדרות המורים, במאות שיתופים ופניות: הניחו לכתב העת הוותיק לחיות. כן, גם אם זה עולה לכם כסף וגם אם זה איננו רווחי. ואתם, המורות והמורים אנשי חינוך ואנשים שאכפת להם. בואי נתגייס ביחד ונציל את הד החינוך".

לחתימה על העצומה המקוות:

https://www.atzuma.co.il/hedhahinuch