מורים בתכנית היל"ה מופרטת של משרד החינוך שבתו ברחבי הארץ

מורים בתכנית היל"ה מופרטת של משרד החינוך שבתו אתמול (שלישי) ברחבי הארץ. מארגון המורים, המאוגד בכוח לעובדים נמסר "לצערנו, למרות מאמצנו להגיע להסכמות סופיות במשא ומתן על ההסכם הקיבוצי, החברה למתנ"סים מתחפרת בעמדותיה, ומשרד החינוך והאוצר מערימים קשיים על הגעה להסכם קיבוצי. במצב זה, אין לנו ברירה אלא לקיים שביתה מלאה בתכנית היל"ה. צעדים אירגוניים נוספים ייתכנו בהמשך".

בארגון העובדים הבהירו ש"שביתה זו, כמו קודמותיה, היא חוקית לחלוטין, באישור הארגון היציג, כוח לעובדים, ובהתאם לפסיקת בית הדין לעבודה מחודש מאי 2019. הודענו עליה להנהלת החברה למתנ"סים, ודרשנו ממנה לנהוג על פי החוק ולכבד את זכות השביתה של כל העובדות והעובדים.

נציגי הארגון במשא ומתן להסכם קיבוצי, סברו בסיום הפגישה האחרונה שנערכה ב-13 בינואר האחרון כי הושגה התקדמות משמעותית לקראת הסכמות סופיות על כל סעיפי ההסכם הקיבוצי. "אולם, בנושאים חשובים של שמירה על הביטחון התעסוקתי, ובמספר נקודות נוספות, טרם הגענו להסכמות סופיות בכתב, למרות שחלף זמן רב מאז התקבלו ההסכמות בעל פה", מסרו. בנוסף, שתי פגישות מו"מ, אחת שנקבעה ל-20 בינואר והשנייה שנקבעה ל-29 בינואר, בוטלו ע"י החברה למתנ"סים. "לא נוכל להשלים עם סחבת מצד הנהלת החברה למתנ"סים והממונה על השכר במשרד האוצר, יהיו הסיבות לכך אשר יהיו, וזאת מאחר ואנו ממתינים להסכם קיבוצי כבר קרוב לשנה וחצי", הדגישו.