מוראלס גינה את התמיכה האמריקאית בהפיכה ובנשיאה שנבחרה בניגוד לחוק

נשיא בוליביה לשעבר אבו מוראלס גינה הלילה (חמישי) את התמיכה האמריקאית בהפיכה הצבאית ואת הכרת ממשל טראמפ בממשלה החדשה של המדינה הדרום אמריקנית. מאז הימלטותו של מוראלס למקסיקו, הפכה סגנית נשיאת הסנאט של בוליביה ל"נשיאה ביניים", בניגוד לחוקה.

הפגנה המונית, אתמול, במרכז לה פאס, בתמיכה עם הנשיא המודח מוראלס (צילום מסך: הטלוויזיה הבוליביאנית)

משבר בבוליביה בין תומכי הנשיא הסוציאליסטי לאנשי הימין הפרואמריקאים שבאופוזיציה נמצא בעיצומו ומחאות רבות נערכות ברחבי המדינה. אתמול (רביעי) הושבעה הסנאטורית הימנית ג'נין אנייז, סגנית יושבת ראש הסנאט של המדינה, לנשיאה הזמנית של בוליביה, זאת עד לעריכת בחירות חדשות במדינה הדרום אמריקנית.

הדין במינוי נערך בפרלמנט הבוליביאני, בניגוד לחוק ולמרות שמפלגת השלטון, מפלגתו של הנשיא, החרימה אותו ולא השתתפה בו כלל. יצוין של"תנועה למען הסוציאליזם" של מוראלס רוב גדול בפרלמנט. בית המשפט החוקתי בבוליביה גיבה את המהלך ופרסם הודעה בה נמסר: "לאור העובדה שהנשיא וסגן הנשיא אינם נמצאים, האדם הבא שלפי החוקה יורש את התפקיד הוא יו"ר הסנאט".

מוראלס, תקף בחריפות ממקום גלותו הזמני את היורשת, וקבע כי "מדובר בהפיכה של השלטון על ידי סנאטורית ימנית קיצונית מחרחרת מאבק. אני נאלצתי להתפטר כי חששתי מהרג מפגינים ושפיכות דמים נוספת, אבל איני מוותר על ההתמודדות ואחזור להתמודד על מנהיגות ארצי בבחירות הקרובות".

עוד על המשבר בבוליביה, בגיליון השבוע של "זו הדרך" (עמ' 5):

http://maki.org.il/he/wp-content/uploads/2019/11/G44_2019.pdf