מועצת פרדס חנה אסרה לקיים אירוע של 'שוברים שתיקה' אבל מאות הגיעו כדי למחות

מועצת פרדס חנה אסרה לקיים אירוע של שוברים שתיקה, אבל מאות הגיעו אמש (ראשון) כדי למחות. לפני האירוע, בו חיילים לשעבר היו אמורים למסור במהלך ההרצאה את עדותם על מה שראו וחוו בשירותם הצבאי, קראו בארגון לאנשים להגיע ולהביע תמיכה באירוע. כ-250 איש הגיעו לאירוע המאולתר שקיימו מחוץ לבניין המועצה המקומית: "הם עשו זאת כדי להגיד לבכירי המועצה שהם לא עוצמים עיניים, לא סותמים את הפה ובעיקר לא מורידים את הראש מול השתקה והסתה", נמסר.

2017-02-20_191113

מאות באירוע המחאה שנערך אמש בפרדס חנה (צילום: שוברים שתיקה)

לדברי הארגון "מסע הבריונות וסתימת הפיות של הימין שהתחיל בכנסת מחלחל גם למועצות המקומיות", למרות ניסיונות לבטל את ההזמנה שלנו, תושבי פרדס חנהכרכור אמרו לפוליטיקאים המקומיים ולאלה שמפעילים אותם מרחוק שהם לא מוכנים לעצום עיניים מול הכיבוש ולא לסתום את הפה מול ההשתקה". "אנחנו מקיימים מאות הרצאות בשנה ופעם בכמה זמן פוליטיקאי תורן מנסה לתפוס עלינו טרמפ. בפרדס חנה התמודדו בצורה מדהימה וזה רק מגביר את הביקוש להרצאות אצלנו", הדגיש דובר הארגון דין יששכרוף.

לפני כעשרה ימים הורה ראש עיריית ירושלים ניר ברקת על סגירת גלריית ברבור בעיר לאחר שהתקיימה בה הרצאה של מנכ"לית "שוברים שתיקה", יולי נובק. שרת התרבות מירי רגב תמכה במהלך ואמרה: "גלריה שמשמשת במה להפצת דיבה שקרית על חיילי צה"ל אינה אמנות שרשויות ציבוריות צריכות לתמוך בה". גם בירושלים כ-200 מפגינים מחו נגד העירייה והימין ליד אולם שהיה מלא מפה לפה. מפעילי הגלריה הירושלמית מסרו אמש ש"למרות הכרזות בתקשורת על סגירתה של הגלריה, איומים והקפאת התקציב מעיריית ירושלים, אנו בגלריה ברבור ממשיכים לפעול כרגיל. קיום ההרצאה של שוברים שתיקה בגלריה, הוא ניצחון לרוח החופש והוכחה שניתן וצריך לעמוד זקוף אל מול איומים וניסיונות הפחדה והסתה. לפי כל חוות הדעת המשפטיות שהגיעו לידינו, טענות העירייה משוללות כל יסוד עובדתי או חוקי. מדובר בהצהרות פוליטיות שנועדו למטרות תדמית וחנופה לימין הקיצוני בעיר ולא במהלך שיש בו אמת וממש לא מהותית ולא משפטית. ההתנהלות הזו של העירייה – להוליך שולל את הציבור אינה עולה בקנה אחד עם האינטרס הציבורי וניהול תקין. מטרתו של המהלך הזה היא להעניש את גלריה ברבור ולהפחיד ולדכא אמנים, יוצרים, ומוסדות תרבות ולמעשה את כל אלו שדעתם אינה מתיישרת עם עמדות השלטון".

ועוד נמסר ש"המאבק על גלריה ברבור הנו חלק ממאבק על דמותה של החברה הישראלית. ישנן מגמות של גזענות, אלימות ושנאת האחר המחלחלות למרחב הציבורי והפוליטי במטרה להטיל שררה ופחד, לפגוע בחופש הביטוי, בדמוקרטיה, בהתארגנויות אזרחיות ובזכויותיהם של יושבות ויושבי העיר והארץ. בימים אלו חוקים ישנים מתבטלים והצעות חוק חדשות מכרסמות בקיומם של מנגנונים השומרים על זכויות הפרט והציבור, הדמוקרטיה והצדק. רק בסולידריות ובעמידה משותפת של כל האזרחים והאזרחיות, הארגונים והמוסדות אשר חופש ושוויון, רווחה וצדק חשובים להם, נוכל לשמור על חברה בריאה ולקוות לעתיד שפוי לכולנו".