מועצת עמק חפר השביתה את הלימודים במחאה על הקמת שדה תעופה

המועצה האזורית עמק חפר ותושביה קיימו היום (שני) שביתת אזהרה בבית הספר "קדם", בו לומדים 500 תלמידים, בין השעות 8:00 – 10:00. בשעות ההשבתה קיימו התושבים יחד עם הילדים הפגנה בבית הספר. זאת, במחאה על מסלול ההמראה של שדה התעופה המתוכנן שאמור לעבור מעל בית הספר, הנמצא צמוד למושבים עולש, בארותיים, בורגתא וחניאל.

4

נמסר כי השבתת בית הספר הינה חלק מצעדי המחאה אותם מתכננת המועצה בשיתוף התושבים במאבקם נגד הקמת נמל תעופה אזרחי בעמק חפר. בימים אלו אמורה הוועדה לתשתיות לאומיות (ות”ל) לבחור את החלופה לשדה התעופה הרצליה ושדה דב. אחת מהחלופות נמצאת בשטח היישוב בית הלוי אשר במועצה האזורית.

יצוין שלפני שנתיים הודיעו משרד התחבורה ורשות שדות התעופה על סגירת שדה התעופה בהרצליה. בעקבות ההחלטה, החלה הוות”ל לבחון חלופות אחרות להקמת שדה התעופה. על פי התוכנית יוקם שדה תעופה למטוסים קלים (רובם ככולם מטוסים פרטיים) בו מיועדות להמריא ולנחות כ-120 אלף טיסות מדי שנה, או כ-400 המראות ונחיתות ביום – המראה ונחיתה בערך כל 2 דקות לכל אורך ימי פעילות. מאז, המועצה מובילה במלוא העוצמה את מטה המאבק, שאליו צירפה פעילים מהיישובים, במטרה להסיר את הגזרה מעל ראשי תושבי העמק.