מועצת חד"ש החליטה לקיים ועידה בדצמבר: 'להוביל ערבים ויהודים לשינוי של ממש'

המושב התשיעי של מועצת חד"ש התכנס בסוף השבוע האחרון בשפרעם ובישיבה השתתפו כ-200 צירים, פעילות ופעילים יהודים וערבים מכל הארץ. המועצה שאמורה היתה להתקיים מיד לאחר הבחירות האחרונות, ונדחתה שוב ושוב במהלך שנה וחצי האחרונות מסיבות שונות. בין השאר המועצה אמורה הייתה לבחור יו"ר חדש לחזית הדמוקרטית לשלום ולשוויון, בעקבות הודעת ח"כ לשעבר מוחמד ברכה, העומד בראש ועדת המעקב של האוכלוסייה הערבית בישראל, כי בכוונתו להתפטר מתפקידו כראש החזית. ייתכן וברכה יפרוש מתפקידו בוועידת חד"ש שתתקיים בתחילת דצמבר הקרוב.

2016-07-19_223438

ח"כ לשעבר מוחמד ברכה בעת נאומו בישיבת מועצת חד"ש שנערכה בשבת בשפרעם (צילום: זו הדרך)

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש) אמר במועצה ש"עלינו להבין את תפקידנו המוביל ברשימה המשותפת כהזדמנות מיוחדת שניתנה לנו, לא להיטמע בתוך פוליטיקה מסתגרת של הקהילה הערבית בלבד, אלא להוביל את הציבור הערבי ואיתו את השמאל הישראלי בכלל. אנחנו מהווים 20% מהציבור בישראל, ואם נצליח לחבר אלינו ולו רק חלק קטן מהציבור היהודי, נוכל להביא לשינוי של ממש בהובלה של המדינה, השבויה בידי ממשלת הימין הגזענית והמסוכנת של נתניהו".

ח"כ לשעבר ברכה התייחס לניסיון ההפיכה שהתחולל בטורקיה יממה לפני כינוס המועצה ואמר: "את האירועים האחרונים בטורקיה עלינו להבין מתוך פרספקטיבה מורכבת. מצד אחד ברור שהנשיא ארדואן אינו מנהיג שניתן לתמוך בו, הוא מקורב ותומך בתנועות כמו דאע"ש ומקורב ביותר לארה"ב. מצד שני, הפיכה צבאית נגד רצון העם אינה הדרך הנכונה לשנות השלטון, לא במקרה זה ולא במקרים אחרים". לגבי המתרחש בישראל הדגיש ברכה כי "אחדות הציבור הערבי היא אחד היסודות הבסיסיים של עבודתנו הפוליטית, בנוסף לשיתוף הפעולה עם הכוחות הדמוקרטים היהודיים ולמאבק החברתי המשותף". יצוין שבמועצה השתתף גם ראאד אבו אלקיעאן, ממובילי המאבק על הכפר אום אלחיראן שבנגב, העומד כעת בפני הריסה. ראאד סיפר על עמידתם האיתנה של מאות התושבים האחרונים בכפר, המתעקשים על "צומוד" למול המדינה המבקשת לעקרם וליישב יהודים על אדמתם. הוא קרא למנהיגי חד"ש, המפלגה הקומוניסטית ולוועדת המעקב לסייע ולהתגייס למניעת הריסתו של הכפר.