מועצת חד"ש אישרה את מועמדיה לקראת בחירות; ח"כ עודה: המשותפת תגדיל את כוחה

מועצת חד"ש החליטה אתמול (שבת) כי רשימת המועמדים לבחירות לכנסת ה-23 תהיה דומה לרשימה שנבחרה לקראת הבחירות הקודמות. עוד אישרה המועצה שנערכה בשפרעם, בהשתתפות מאות צירים ערבים ויהודים מרחבי הארץ, להמשיך ולפועל בכנסת במסגרת הרשימה המשותפת. יצוין שבשעות הבוקר נערכה במקום מועצת המפלגה הקומוניסטית הישראלית (מק"י).

המועמדים שאושרו אתמול במועצת חד"ש לקראת הבחירות שיתקיימו ב-2 במארס הקרוב: חברי הכנסת ג'אבר עסאקלה, עאידה תומאסלימאן, עופר כסיף, יוסף ג'בארין וחבר הכנסת לשעבר יוסף עטאונה (צילום: זו הדרך)

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש), אמר לאחר החלטת מועצת החזית: "אני מבטיח שגם במערכת הבחירות השלישית אמשיך להוביל את העלייה בכוחנו יחד עם שאר חברי הסיעה כדי לממש את הערכים שמחברים את כולנו: שותפות ערביתיהודית שתביא שלום, שוויון, דמוקרטיה וצדק חברתי לכולם". ח"כ עאידה תומאסלימאן מסרה בתום הישיבה "אנו יוצאים ממועצת חד"ש במלוא הכוח כדי להשיג עוד ניצחון ולהגדיל את הייצוג שלנו בכנסת דרך הרשימה המשותפת המייצגת את בני עמנו והכוחות הדמוקרטים היהודים. צו השעה הוא לשמור על אחדותנו שמעצימה יכולתנו להפיל את שלטון הימין". ח"כ יוסף ג'בארין הוסיף ש"מועצת חד"ש הכריעה פה אחד שהיא נותנת אמון ברשימת חד"ש לכנסת. אני מעריך את הגיבוי שניתן לנו, וכבר מחר נצא כולנו לדרך שבסופה נרשום הישג מרשים הפעם 16 מנדטים לרשימה המשותפת ולא פחות".

בתום הישיבה נמסרה הודעה משותפת מטעם מק"י וחד"ש בה נאמר "מול גלים מסוכנים של גזענות והסתה, אנחנו ננהר לקלפיות ונפיל את נתניהו ושלטונו". מק"י וחד"ש רואות בבחירות הקרובות הזדמנות לחיזוק הרשימה המשותפת ע"י העלאת אחוז ההצבעה בקרב הציבור הערבי ומשיכת קהלים חדשים ברחוב היהודי. זו העת להטיל את מלוא משקלם של הציבור הערבי והכוחות הדמוקרטים היהודיים במערכה הפוליטית להפלת נתניהו ולמנוע הוצאתם לפועל של תכניות הסיפוח והגזענות של הימין הפשיסטי – דבר המצריך שמירה על הרשימה המשותפת ועל קו פוליטי אמיץ ואחראי שיגביר את  השפעתה בשאלות מדיניותלאומית וחברתיותאזרחיות בד בבד.

מק"י וחד"ש קוראות להדגיש בקמפיין הבחירות גם את השאלות החברתיות, המאבק בפשיעה ובאלימות, מערכת הבריאות והרווחה, תאונות העבודה בכלל ובענף הבניין בפרט, קצבאות הנכות – הכל לצד השאלה המדינית והאיומים המהותיים על זכות העם הפלסטיני להגדרה עצמית בצל "עסקת המאה" של ממשל טראמפ, ממשלת ישראל ובסיוע כוחות ומשטרי הראקציה הערבית; וסכנת הפשיזם, ההסתה נגד האזרחים הערבים וחיסול המרחב הדמוקרטי. מק"י וחד"ש קוראות עוד לצאת למאבק יהודיערבי משותף נגד שלילת חופש הביטוי והיצירה, ונגד הרדיפה של השחקן מוחמד בכרי.

עוד על ההיערכות לבחירות, בגיליון השבוע של "זו הדרך" (עמודים 3 ו-4):

http://maki.org.il/he/wp-content/uploads/2019/12/G50_2019.pdf