מועצת זכויות האדם של האו"ם: 'ישראל כולאת פלסטינים מלידתם עד מותם'

יו"ר מועצת זכויות האדם של האו"ם, זייד ראאד אלחוסיין, אמר היום (שישי) במהלך דיון חירום כי ישראל מפירה בשיטתיות את זכויות האדם של הפלסטינים, וכי 1.9 מיליון פלסטינים "כלואים בשכונת עוני מלידתם ועד מותם". את הדברים אמר אלחוסיין בפתח דיון מיוחד במועצה בנושא העימותים האחרונים על גבול רצועת עזה שנערך בג'נבה. על כך מסר דובר מועצת זכויות האדם של האו"ם.

"יותר מ-60 מפגינים נהרגו ביום אחד השבוע", אמר, והוסיף כי "האירועים המזעזעים האחרונים לא הפכו אף אחד מהצדדים ליותר בטוח. סיימו את הכיבוש והאלימות וחוסר הביטחון ייעלמו ברובם ."עוד הוא הדגיש שישראל היא אחראית להרג הפלסטינים בעימותים האלימים ביום שני האחרון בגבול רצועת עזה.

2018-05-18_162322

יו"ר מועצת זכויות האדם של האו"ם זייד ראאד אלחוסיין בדיון שנערך היום (צילום: האו"ם)

"אף אחד ברצועת עזה לא בטוח על רקע האירועים האחרונים. היה ירי לא פרופורציונלי כלפי מפגינים. איך אפשרת לירות באדם לא חמוש ושאינו מהווה איום" הוסיף. לדבריו "האחראים לאלימות צריכים לשאת בה. ההבדל המשמעותי בין כמות הנפגעים בצד העזתי להיעדר נפגעים בצד הישראלי מעיד על הבעייתיות בפעולות הישראליות. אני קורא לישראל לסיים את הכיבוש ובכך תופסק האלימות".

הנציב גם התייחס להתבטאויות בישראל כי חמאס ביקש להשיג "תמונת ניצחון" בעצם שליחת המונים לגבול עזה. "זה לא ניצחון של יחסי ציבור. לא היה כאן ניצחון של אף אחד. יש כאן טרגדיה עבור אלפי משפחות בעזה", אמר אלחוסיין. "שמעתי את ראש הממשלה נתניהו ואת צה"ל טוענים כי היה ניסיון להימנע מנפגעים, אך יש עדויות מועטות בלבד לכך". הנציב גם הגן על פעולות המפגינים. "על אף שמפגינים השליכו בקבוקי תבערה, יידו אבנים ושיגרו עפיפונים בוערים לישראל וניסו לפרוץ את הגדר תוך חיתוך שלה, אלה לא פעולות שמצריכות שימוש בירי קטלני".