מועמד ערבי במחנה הדמוקרטי תומך בהמשך הכיבוש; עלי סלאלחה התפטר ממרצ

המחנה הדמוקרטי החל לפרסם מודעות בערבית ובהן תמונותיהם של ראש הממשלה ושר הביטחון לשעבר אהוד ברק וקייס מזאריב תחת הכותרת "מנהיגות ערבית חדשה". מזאריב, סגן אלוף במיל' ומספר 25 במפלגה, הוא ממייסדי המכינה הקדםצבאית לצעירים ערביםבדואים.

תמונתו של ברק בפרסומים בחברה הערבית גררה ביקורת, בעיקר מתומכי הרשימה המשותפת. על פי "מקור ראשון", בידיעה שפורסמה הבוקר (שישי) סא"ל (מיל.) מזאריב מחזיק בעמדות ימניות ביחס לסכסוך הישראליפלסטיני שהן הפוכות לחלוטין מאלו של מרצ.

ראיונות שונים בנושא תמך מזאריב בהתנחלויות. כמו כן הוא מתנגד לחרם על תוצרת ההתנחלויות בשטחים הפלסטינים הכבושים, ולפני כשנה השתתף בכנס של "לשכת הסחר של יו"ש" יחד עם ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, בפרלמנט האירופי. באותו כנס הוא אף חתם על אמנה שתומכת בקשרים כלכליים עם ההתנחלויות.

עוד אמר מזאריב בראיונות שונים כי "הסכם אוסלו הוא הסכם כושל" וכי "העם הפלסטיני לא מאמין ברשות הפלסטינית". לדבריו, "הגדה המערבית הן אדמות יהודה ושומרון היהודיות". "כל ההתנחלויות נמצאות בשטח ישראל. אין כיבוש בגדה הפלסטינית כי מעולם לא הייתה מדינה פלסטינית".

בשיחה עם אתר "מקור ראשון" אמר מזאריב כי הוא "איש של מדינת ישראל, אני מייצג את מדינת ישראל, אוהב את המדינה ואוהב את המתיישבים. אני לא חבר מרצ. אני באתי לאהוד ברק. אני איש ביטחון עם אג'נדה שלי ואני חושב שאפשר לשנות ולעצב את השמאל קצת אחרת. אני מאמין במדינת ישראל ודוגל בה בכל העולם".

מתוך כך, אמש דיווח האתר "כרמל", שאחד ממועמדי המחנה הדמוקרטי, עלי סלאלחה, התפטר ממרצ. סלאלחה איש חינוך מעל 40 שנה, ומשנת 2000 מנהל בית הספר המקיף בית ג'אן, שזינק לראש דירוג הזכאות לבגרות והיה חבר מרצ במשך עשרות שנים ובעבר האמין שמרצ היא המפלגה היחידה שמייצגת שוויון, שלום ודמוקרטיה. השבוע כתב סלאלחה מכתב ליו"ר מרצ, ניצן הורוביץ ובו הודיע לו על עזיבת שורות מרצ.

סלאלחה כתב ליו"ר מרצ ש"לאחר מחשבה לעומק ולאור המצב  שאתם גרמתם לו (מיקום במקום 20 ברשימה ) ולאחר התייעצות עם הרבה חברים ותומכים שלי, דרוזים, ערבים, מוסלמים ונוצרים מכל האזורים, דרום משולש וצפון הגעתי למסקנה שחובתי המוסרית להתפטר ולכבד את רצון תומכי ואלה שהצביעו עבורי בבחירות שנערכו באפריל האחרון".