מועמד השמאל באקוודור לנין מורנו קיבל כ-40% מקולות הבוחרים

סגן הנשיא לשעבר באקוודור ומועמד השמאל, לנין מורנו, מוביל בבחירות לנשיאות עם 39% – כך עולה מספירת 90% מקולות הבוחרים. כך נמסר הבוקר (שני) על ידי ועדת הבחירות המרכזית של המדינה הלטינואמריקאית. המועמד ניאוליברלי, הבנקאי גיירמו לאסו, זכה בספירה הלא מלאה לכ-28%. כדי לזכות בבחירות ולהימנע מסיבוב נוסף צריך מורנו לזכות ב-40% מהקולות לפחות ובפער של 10% מהמתמודד מולו. סיבוב שני בבחירות לנשיאות יתקיים ב-2 באפריל הקרוב. סינתיה ויטרי, מועמדת המפלגה הסוציאלנוצרית זכה ב-16% ומועמד השמאל העקבי, פאקו מונקאיו, זכה בכ-7% מהקולות. ועדת הבחירות הבטיחה לפרסם את התוצאות הסופיות והרשמיות מחר (שלישי) בשעות הבוקר.

מורנו, העומד בראש קואליציית השלטון השמאלית אליאנסה פאיס (Alianza País), שונה מאוד בסגנונו מהנשיא היוצא, רפאל קוראה – שנבחר לראשונה בינואר 2007, אך בעמדותיהם הפוליטיות הם קרובים מאוד. קוריאה, יחד עם נשיא ונצואלה המנוח, הוגו צ'אבס ונשיא בוליביה, אבו מוראלס, הקימו את ציר המדינות המתקדמות באמריקה הלטינית בעשור האחרון. סגנו של קוראה, חורחה גלאס, הוא מועמדו של מורנו לכוהנת סגן הנשיא.

2017-02-20_191217

לנין מורנו בעת שהעניק עיטור גבוה של הרפובליקה של אקוודור למנהיג המהפכה הקובנית, פידל קסטרו, בביתו שליד הוואנה (צילום: פרנסה לטינה)

מורנו נולד לפני 62 שנה להורים מורים. הוא עצמו היה מורה בבית ספר תיכון במשך שנים וקיבל את שמו הפרטי: לנין, בגלל הערצתו של אביו למנהיג מהפכת אוקטובר. ב-1998 הוא נורה בעת שוד מזוין ועד היום הוא מרותק לכיסא גלגלים, לאחר תקופת שיקום קשה וארוכה. מורנו קיבל את תמיכת הנשיא היוצא ומפלגתו, של פלג של המפלגה הסוציאליסטית ומהמפלגה הקומוניסטית. יריבו משמאל, מונקאיו, נתמך על ידי פלג אחר של המפלגה הסוציאליסטית, המפלגה הקומוניסטית (מרקסיסטיתלניניסטית), תנועות בני העמים המקוריים וארגוני שמאל נוספים.