מוחמד ברכה בעצרת של ועדת המעקב בכפר קאסם: המשטרה אחראית לטרור האזרחי

כ-2000 ערבים ויהודים הפגינו אתמול (שבת) בכפר קאסם כהזדהות עם משפחת טהא, שבנם, מוחמד, נורה למוות בידי מאבטח, בעת ההפגנות אירעו בעיר בלילה שבין שני לשלישי. הם נשאו שלטים וקראו קריאות בגנות האלימות והתנהלות המשטרה: "לא נשתוק על הפשיעה", "כולנו נגד הפושעים", "המעצרים לא ירתיעו אותנו". משתתפי ההפגנה גינו את גל הרציחות בעיר, שבחודשיים האחרונים נרצחו שישה מתושביה.

2017-06-11_202247

העצרת של ועדת המעקב, אתמול, בכפר קאסם (צילום: אורי זקהם)

ראש העיר כפר קאסם, עו"ד עאדל בדיר, אמר: "הפושעים לא ירתיעו אותנו. נמשיך להיאבק נגדם, עד שנראה שינוי שיכול לספק לנו חיים שקטים. למשטרה אני אומר, או שאתם נאבקים איתנו נגד הפושעים, או שתודיעו שאין ביכולתכם לנקוט צעדים מהסוג הזה". ח"כ מסיעת חד"ש לשעבר, מוחמד ברכה, ראש ועדת המעקב של הציבור הערבי שארגנה את ההפגנה, אמר למתכנסים כי "המשטרה אחראית לטרור האזרחי שאנו מתמודדים עמו בחברה הערבית. התנהלות המשטרה ביום שלישי האחרון מעידה כי היא התייצבה מאחורי ארגוני הפשיעה ונגד מי שנלחם בפשיעה בחברה הערבית. אנו קוראים לכל אלה שהסתבכו בפשע שיחדלו ממעשיהם ויחזרו לחיק החברה – אחרת הם יתמודדו עם הזעם של הציבור". יצוין שוועדת המעקב התכנסה לפני ההפגנה והחליטה להמשיך ולמחות נגד אוזלת היד של המשטרה בטיפול בפשעים נגד האלימות המשטרתית נגד הציבורי הערבי. בין היתר יתקיימו שורה של צעדי מחאה – כולל הפגנה המונית בירושלים.

בטרם החלה ההפגנה, משטרת ישראל הציבה מחסום בפתח העיר. שוטרים עצרו מכוניות ובהן נסעו יהודים והזהירו אותם בפני "מהומות" – שכמובן לא היו ולא נבראו. מספר פעילים יהודים דיווחו לאתר "שיחה מקומית" שהשוטרים מנעו מהם כליל להיכנס לעיר, ואילצו אותם להסתובב ולחזור לאחור.