מהפך בוועד שכונת נווה שאנן בדרום תל-אביב: רוב למתנגדי הגירוש

מהפך נרשם אתמול (שלישי) בוועד שכונת נווה שאנן בדרום תל-אביב: רוב חברי הוועדה מתנגדי לגירוש הפליטים ומבקשי המקלט מאפריקה. כך עולה מספירת קולות התושבים בבחירות שנערכו אתמול ושפורסמו על ידי עיריית ת"א-יפו. נבחרו לוועד השכונה על-פי מניין הקולות הסופי: שולה קשת, עברי באומגרטן, אסף וייצן, מוטי כץ, ענת פרץ, פזית רבינא ודפנה ליכטמן.

1

שולה קשת (צילום: אחותי)

 

קשת, שקיבלה את מספר הקולות הגדול מנהלת מזה שנים את "אחותי – למען נשים בישראל" ונמנית עם הפעילות הבולטות נגד הגירוש. באומגרטן, שעוסק בקולנוע ובהוראה והגיע לשכונה לפני תשע שנים ואף הוא מתנגד לגירוש. עו"ד וייצן היה במשך שנים היועץ המשפטי של המוקד לפליטים ולמגרים. רבינא היא עיתונאית ותיקה ותושבת השכונה מזה עשרות שנים וגם פעילה בדרום ת"א נגד הגירוש. ליכטמן מנהלת את ספרית לוינסקי שהוקמה כדי לשרת את אוכלוסיית הפליטים והמהגרים הגדולה שבשכונה.

בעקבות הבחירות בוועד השכונה פרסם ח"כ דב חנין (חד"ש – הרשימה המשותפת) המלווה את המאבקים למען דיור בדרום תל-אביב, נגד התחנה המרכזית ונגד גירוש הפליטים הודעה ובה השאלה "מי באמת מייצג את דרום ת"א? אתמול קיבלנו את התשובה. בבחירות הדמוקרטיות הראשונות לוועד שכונת נווה שאנן נבחרו אנשים נפלאים שנאבקים בבעיות האמיתיות של דרום העיר: ההזנחה החברתית, הזיהום הסביבתי של התחנה המרכזית, מצוקות הדיור, הגנת התושבים מפני גירוש – הגירוש של הוותיקים בגלל הנדלניסטים ושל מבקשי המקלט על הממשלה. את מספר הקולות הגדול ביותר קיבלה שולה קשת, אישה אמיצה שמאחוריה פעילות חברתית ענפה, מנהיגת דרום תל אביב נגד הגירוש.
אז בפעם הבאה שמדברים בשם דרום תל אביב, פנו לאנשים האלה. הם המייצגים, הם הכתובת, ויחד איתם נעשה את השינוי בדרום תל-אביב ובחברה שלנו".