מהנדס מכונות הוא המועמד של המפלגה הקומוניסטית בבחירות לנשיאות רוסיה

מהנדס מכונות הן 57, פאבל גרודינין, נבחר אתמול (שבת) למועמד המפלגה הקומוניסטית של הפדרציה הרוסית לקראת הבחירות לנשיאות שיתקיימו במארס 2018. כך החליטה הנהגת המפלגה, לאחר שמנהיגה, גנאדי זיוגנוב, הודיע שלא יתמודד בפעם השישית כמועמד הקומוניסטים לנשיאות.

גרודינין הוא מנהל של חווה חקלאית בפרברי מוסקבה ופעיל במפלגה מזה שנים רבות. הבחירה בגרודינין הפתיע את הפרשנים הפוליטיים הרוסים ולדבריהם "מדובר בניסיון נועז להגדיל את כוחה אלקטוראלי של המפלגה". בבחירות לפרלמנט שנערכו אשתקד, המפלגה הקומוניסטית הייתה לכוח השני עם יותר מ-19% מקולות הבוחרים, לאחר מפלגת "רוסיה המאוחדת" הימנית של הנשיא ולדימיר פוטין.

2017-12-24_204454

פאבל גרודינין, המועמד הקומוניסטים לבחירות נשיאות רוסיה (צילום: המפלגה הקומוניסטית של הפדרציה הרוסית)

פוטין כבר הודיע בתחילת החודש על כוונתו להתמודד על כהונה נוספת ולפי הסקרים הוא צפוי לנצח בקלות, ולהיבחר לכהונה רביעית כנשיא רוסיה. הודעתו של פוטין הייתה צפויה אך הגיעה באיחור מסוים – ארבעה חודשים בלבד לפני הבחירות וכשרוב יריביו כבר הצהירו על מועמדותם. פוטין נבחר לקדנציה שלישית כנשיא בשנת 2012. למעשה הוא מנהיג את רוסיה משנת 2000 – אז התמנה לראשות הממשלה.

אם ינצח יוכל פוטין בן ה-65 להנהיג את רוסיה עוד שש שנים נוספות – עד 2024, כשיהיה בן 72. יריביו של פוטין במערכות בחירות קודמות: ולדימיר ז'ירינובסקי הלאומן וגרגורי יבלינסקי הניאוליברל – הודיעו על כוונתם לרוץ גם הפעם. מועמדת נוספת תהיה כוכבת הטלוויזיה קסניה סובצ'ק.

יריבו הגודל ביותר של פוטין, אלכסיי נבלני, העומד בראש מחאות המוניות נגד השלטון בשנים האחרונות, הוכרז אתמול אף הוא כמועמד לנשיאות למרות שהורשע במעילה. אותה הרשעה, שלטענתו ולטענת אנשי האופוזיציה היא על רקע פוליטי בלבד, מונעת ממנו להתמודד.