מדורו זכה ברוב גדול בבחירות לנשיאות ונצואלה; הקומוניסטים: ניצחון של העם

מועמד המפלגה הסוציאליסטית המאוחדת, הנשיא ניקולאס מדורו, ניצח אתמול (ראשון) בבחירות בוונצואלה ויכהן שש שנים נוספות כנשיא המדינה. כך מסרה הבוקר בקראקס ועדת הבחירות המרכזית של ונצואלה, על פי ידיעה של סוכנות החדשות של ונצואלה.

2018-05-21_200724

תוצאות הבחירות לנשיאות כפי שנמסרו על ידי ועדת הבחירות המרכזית, על פי ידיעה של סוכנות החדשות של ונצואלה

מול קהל רב של תומכים שהגיע לארמון הנשיאות בקראקס שיבח מדורו את "תהליך הבחירות המושלם", אשר השאיר אותו בנשיאות עם 67,6% מהקולות. "זה היה יום היסטורי. יום של ניצחון הרואי. זה יום של ניצחון יפהפה ניצחון של העם", הכריז מדורו.

"כל ונצואלה ניצחה. הדמוקרטיה ניצחה. השלום ניצח. החוקתיות ניצחה. הבחירות היו חוקתיות, לגיטימיות וחוקיות", הוסיף הנשיא והדגיש: "יש לנו נשיא של העם. יש לנו נשיא מתפקד". זמן קצר לאחר פרסום התוצאות, המוני תומכי של מדורו ירו זיקוקי דינור בשכונות העניות של קראקס ויצאו בריקודים סמוך לארמון הנשיאות מירפלורס.

שיעור הבחירות עמד על 46.1%, נמוך מהבחירות הקודמות לנשיאות ב-2013, אז הצביעו 80% מבעלי זכות הבחירה. מוועדת הבחירות נמסר לכתבים שמדורו זכה ליותר מ-5.8 מיליון קולות, בעוד שהנרי פלקון, יריבו המרכזי באופוזיציה ולשעבר פעיל במפלגה הסוציאליסטית המאוחדת, זכה ב-1.8 מיליון קולות (21.1%) חבייר ברטוצ'י, איש הכנסייה האוונגליסטית זכה בכ-925 אלף קולות (10,7%) וריינלדו קיחאדה, לשעבר פעיל מרכזי במפלגתו של מדורו, שהקים רשימה שמאלית ואופוזיציונית לממשלה, זכה רק בכ-35 אלף קולות (0.4%).

חבר הפרלמנט הקומוניסטי ז'ול ג'אבור, שיבח את ניצחונו של מדורו ואמר "זהו ניצחון מול ההתערבות האימפריאליסטית האמריקאית והאירופאית. זהו ניצחון לעם בוונצואלה. יחד עם זאת, הקומוניסטים מכריזים שזו תמיכה במדורו אף היא תלויה בדבר: העמקת התהליך המהפכני. נמתח ביקורת בכל מה שאינו משרת את המאבק גם בקרב שורות תומכי המאבק".