מדורו: 'ההפיכה לא מתקדמת לשום מקום'; ונצואלה ניתקה יחסים עם קולומביה

"ההפיכה בוונצואלה לא מתקדמת לשום מקום. עברו 30 יום מאז החל הממשלה האמריקאי לפעול נגד ונצואלה ולא הצליחו לכרסם בממשלה". כך הכריז אתמול (שבת) נשיא ונצואלה ניקולס מדורו במהלך עצרת גדולה שנערכה בבירה קרקס וששודרה בשידור ישיר ברשת "טלסור". באותה שעה, משאיות ועליהן מזון ותרופות שנתרמו על ידי ארה"ב חזרו למחסנים מהם הגיעו בקולומביה, לאחר שחיילי הגבול מנעו מהם מלהיכנס למדינה וירו לעברם בגז מדמיע.

מדורו, גם הודיע אמש על ניתוק הקשרים הדיפלומטיים עם קולומביה. זאת ברקע הסיוע ההומניטרי ששלחה קולומביה וקשריה עם מנהיג האופוזיציה חואן גואידו. כמו כן, מדורו הודיע כי יגרש דיפלומטיים קולומביאנים ממדינתו. "הסבלנות תמה, איננו יכולים להמשיך לאפשר את השימוש בשטח קולומביה כבסיס למתקפה נגד ונצואלה. ועל כן אני מודיע על ניתוק הקשרים הדיפלומטיים והפוליטיים עם הממשל הפשיסטי בקולומביה", אמר מדורו בנאומו.

2019-02-24_193656

הנשיא מדורו בעת נאומו, אתמול, בקרקס (צילום מסך: טלסור)

גואידו אמש כי על מנת להפיל את הנשיא "כל האופציות להיות פתוחות" כוללת הצבאית. הדברים נאמרו בעקבות הדיפת חיילי מדורו את המשאיות שהגיעו לגבול המדינה מקולומביה השכנה. "אירועי היום מכריחים אותי לקבל החלטה: להציע רשמית לקהילה הבינלאומית כי עלינו לפתוח את כל האפשרויות", הוסיף. גואידו שנמלט לקולומביה ייפגש מחר עם פטרונו סגן נשיא ארה"ב, מייק פנס.