מדורו בעקבות הטלת סנקציות על ידי ארה"ב: אני לא מקבל פקודות מהאימפריאליזם

ממשלת קובה שיבחה היום (שלישי) את תוצאות הבחירות לאסיפה המכוננת בוונצואלה וגינתה את יחסן של מדינות קפיטליסטיות לנשיא ניקולס מדורו ואת הסנקציות שארצות הברית מתכוונת להטיל על המדינה הדרום-אמריקנית. "קובה מגנה את תחילתו של המבצע הבינלאומי המתוזמר היטב, ומנוהל בידי וושינגטון, להשתיק את קולו של העם בוונצואלה", נמסר בהצהרה מטעם הממשלה בהוואנה. וושינגטון הטילה הלילה סנקציות על הנשיא הסוציאליסטי ניקולס מדורו בתגובה לבחירות במדינה. מדורו אמר הלילה כי הסנקציות עליהן הודיעה ארצות הברית מראות את "שנאתו וייאושו של הנשיא דונלד טראמפ". "אני לא מקבל פקודות מהאימפריאליזם!" הדגיש.

2017-08-01_202945

נשיא ונצואלה ניקולס מדורו נואם אמש, בעקבות הטלת הסנקציות על ידי הממשל האמריקאי (צילום: סוכנות הידיעות של ונצואלה)

 

ארצות הברית הודיעה אתמול כי תטיל סנקציות בתגובה למשאל העם שהתקיים במדינה בסוגיית הקמת גוף מחוקק חדש. בהודעת משרד החוץ האמריקני נמסר כי הסנקציות שהוטלו על מדורו כוללות הקפאת כל נכסיו בתוך תחומי ארצות הברית ואיסור על אזרחים אמריקנים לקיים עמו יחסי מסחר. בנוסף, ממשל טראמפ שוקל הטלת סנקציות נוספות הקשורות לייבוא נפט – אחד המשאבים העיקריים שעליהם מתבססת כלכלת ונצואלה.

שר האוצר האמריקני סטיב מנוצ'ין התייחס לסנקציות ואמר כי "על ידי הטלת הסנקציות על מדורו, ארצות הברית מבהירה את התנגדותה למדיניות של ממשלו ותמיכתנו באנשי ונצואלה, המבקשים להחזיר את מדינתם למצב של דמוקרטיה משגשגת". הוא הוסיף כי כל מי שישתתף באסיפה המכוננת, רובם עובדים ואיכרים, שיזם מדורו עלול להיות חשוף לסנקציות מצד ארה"ב.

מועמדי המפלגה הסוציאליסטית המאוחדת השלטת ובעלי בריתה של החזית העממית האנטי-אימפריאליסטית והאנטי-פשיסטית בה חברה המפלגה הקומוניסטית זכו בכל 545 המושבים באסיפה החדשה, שתחזיק בסמכות לכתוב מחדש את חוקת המדינה ולהדיח עובדי ציבור סוררים ומושחתים.