מגנים את תקיפות נהגי האוטובוסים הגוברות; שביתה בחברה לשירותי איכות הסביבה

הנהג אדהם בדיר (33) תושב כפר קאסם, העובד בחברת אפיקים, לא איפשר לשלושה נערים להעלות אופניים חשמליים לאוטובוס והותקף אתמול (שלישי) בקללות ובגז פלפל באזור ירקונים. הוא פונה לבית החולים בילינסון לקבלת טיפול רפואי.

בעקבות התקיפה מסר איגוד נהגי התחבורה בכוח לעובדים: "בשבועות האחרונים, לא חולף יום ללא תקיפה של נהג אוטובוס. מרבית המקרים מחייבים אשפוז של נהגים. לדאבוננו, כל התלונות שהגשנו כנגד תוקפים נסגרו. המשטרה ומשרד התחבורה מטילים את האחריות זה על משנהו ובינתיים דם הנהגים הפקר. אנו קוראים לארגון העובדים של נהגי אפיקים ללכת בעקבות עמיתיהם בחברות סופרבוס ואגד תעבורה ולשבות כנגד זילות חיי הנהגים. זו לא עת להתלבטויות ולדיבורים, ויפה שעה אחת קודם".

2018-05-23_200155

מתקן בנאות חובב של החברה לשירותי איכות הסביבה (צילום: החברה לשירותי איכות הסביבה)

יו"ר ועדת המשנה לתחבורה ציבורית של הכנסת ח"כ דב חנין (חד"ש הרשימה המשותפת), הוסיף ש"תקיפות קשות של נהגי אוטובוס מתרחשות כמעט עלבסיס שבועי. אוזלת היד בטיפול במקרים זועקת לשמיים. הזלזול בנהגים, שמתבטא בתנאי העבודה ובמעמדם, חייב להיפסק. בלי נהגי האוטובוס פשוט לא תהיה לנו תחבורה ציבורית. בשבוע שעבר דנתי בנושא עם מנכ"ל משרד התחבורה ועם יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ איתן כבל, כדי לבחון צעדים מיידיים שיביאו לשינוי".

כמו כן, כ-150 עובדי החברה לשירותי איכות הסביבה פתחו הבוקר (רביעי) בשביתה שבמסגרתה לא יבצעו קליטה, השמדה והטמנה של פסולת מסוכנת באתר החברה בנאות חובב שבנגב, למעט במקרי חירום דחופים. הרקע לשביתה הוא מבוי סתום במשא ומתן לחידוש ההסכם הקיבוצי של העובדים שמאז הבוקר חוסמים את הכניסה למתקני החברה.

ברקע לצעדים הארגוניים מבוי סתום וסחבת מצד ההנהלה במו"מ לחידוש ההסכם הקיבוצי של העובדים שנמשך מזה שמונה חודשים. לצד זאת הצעדים ננקטים על רקע החלטת ההנהלה לפגוע בהתאגדות העובדים ובכוחם הארגוני ולחלק מענק בגין רווחיה ב-2017 רק לעובדים שאינם מאוגדים. זאת, תוך קישור אסור של חלוקת המענק לחוסר ההתקדמות במו"מ והתעלמות מהקריטריונים לחלוקה שנקבעו ברשות החברות.

ההסתדרות וועד עובדי החברה דחו היום "מכל וכל את טענות ההנהלה כפי שהופצו. חבל שבמקום לטפח את ההון האנושי שלה ולקדם את עובדיה אשר משתכרים ממילא ברמות שכר נמוכות במיוחד הדורשות תיקון, בוחרת ההנהלה להטיח האשמות מיותרות בנציגות העובדים ולנקוט בטקטיקות של הפרד ומשול. ההסתדרות קוראת בזאת להנהלת החברה למנוע את העמקת המשבר ולטובת כל הצדדים לשוב בה באופן מיידי מהצעדים הפוגעניים עליהם החליטה, אחרת הצעדים הארגוניים יוחרפו".

.