מגייסים משאבים לפרסום ספר על השמאל – לזכרו של פעיל חד"ש נעם קמינר

גיוס משאבים מקוון החל אתמול (שלישי) לפרסום ספר לזכרו של פעיל חד"ש הוותיק נעם קמינר. תוך שתי יממות, נאסף כ-70% מהיעד: 12 אלף שקל, שנתרמו על ידי 51 תורמים. המבצע תוכנן להימשך 45 ימים.

2019-05-29_201315

את מאמרי הספר כתבו וערכו עמיתיו של נעם למאבקים לשלום ולשינוי חברתי הרבים להם היה שותף תחת הכותרת "השמאל העצמאי בישראל 1992-1970". את הספר ערכו ג׳ואל ביינין, עודה בשאראת, אריה דיין, ענת מטר, סמדר נהב, מאיר עמור, כרמל קמינר ומתן קמינר.

ד"ר ישי מנוחין מהוצאת "נובמבר" מסר: "ספר זה נוצר מתוך מטרה לתעד-לספר ולחקור את השמאל העצמאי בישראל שעיקר שגשוגו חל בשנות השבעים והשמונים. בתקופה זו, השמאל העצמאי התאפיין בהקמת התארגנויות אד-הוק רבות. ארגונים אלה לא ויתרו על הניסיון לפעול בתוך החברה ישראלית ולעשות בה נפשות, הן למען העניין הפלסטיני והן למען סוגיות 'פנימיות' כמו זכויות עובדים ונשים והמאבק המזרחי. ארגונים ותנועות אלו, שאבו השראה רבה מתנועות השמאל החדש במערב ובעולם השלישי".

"זרם זה טרם זכה לתשומת הלב המחקרית שלה זכו 'שכניו' האידאולוגיים בשמאל הציוני, במפלגה הקומוניסטית הישראלית (מק"י) ובמצפן. אנו מבקשים להתחיל במילוי החלל באמצעות מיפוי תיאורי ואנליטי של כמה מהרגעים והתנועות המרכזיים בתוכו. בימים אלו סיימנו לאסוף את מאמרי האסופה וברצוננו בחודשים הקרובים לערוך אותם כדי שנוכל להדפיס את הספר עד חודש אוקטובר השנה", הוסיף.

בין מאמרי הספר: בפתח הספר – נעם אישי – סמדר נהב-קמינר / מבוא: השמאל העצמאי בישראל, 1967-1993 – ג'ואל ביינין ומתן קמינר / השמאל הפרלמנטרי בתקופת השמאל העצמאי – אריה דיין / הקמת החזית – שיאו של מסע מפרך להישרדות – עודה בשאראת /  שס"י והשמאל השלישי – אפרים דוידי / האידאולוגיה שלנו היא הכאב: המאבק המזרחי והשמאל – ראובן אברג'ל / היה הייתה פעם שותפות יהודית-ערבית: הסיפור של קמפו"ס ירושלים – לב גרינברג / ימי החניכה האקטיביסטית – על קמפו"ס תל אביב בשנות ה-80 – מחמד ברכה, תמי ברגר, יעל דמירל ומיכל שכטר / הועד לסולידריות עם אוניברסיטת ביר זית והוועד כנגד המלחמה בלבנון: זכרונות אישיים של רגעים פוליטים – אבי עוז / יש גבול – ימים ראשונים – ישי מנוחין / משמאל רדיקלי פמיניסטי לתנועות מחאה ושלום של נשים – איבון דויטש / היסטוריה ישראלית של שמאל מזרחי – מאיר עמור / החרמות, שיתופי פעולה: השמאל העצמאי בעיני חבר מצפן – אהוד עין גיל / שיחה עם עמירה הס – מראיין אריה דיין / הקמינרים: החיים כתנועת התנגדות – חדווה ישכר / מדוע נשבר לבנו עם לכתו של נועם – ג'וואד בולוס / לקסיקון תנועות השמאל– כרמל קמינר.

ספרי נובמבר היא הוצאת ספרים אידאולוגית ששמה לה למטרה להציג בפני הציבור הישראלי קולות אחרים שאינם זוכים לחשיפה מספקת. "בכך אנו לוקחים חלק בשיח הישראלי העכשווי אודות דרכה של החברה הישראלית בעבר ובהווה ושואפים לקדם תפיסת עולם שבמרכזה מאבק למען ערכים דמוקרטיים, זכויות אדם ושלום. אנו שואפים לקדם מימוש זכויות אדם באופן מלא, על פי עקרונות המשפט הבינלאומי, לכל בני האדם באשר הם, ובפרט לפלסטינים החיים תחת כיבוש", הדגיש מנוחין.

 

לתרומה מקוונת:

https://headstart.co.il/project/51479