מבצע גיוס משאבים למען טקס יום הזיכרון הישראלי-פלסטיני

טקס יום הזיכרון הישראליפלסטיני יתקיים השנה בהיכל שלמה שבצפון תלאביב ובחיפה ביום ראשון 30 באפריל. זו השנה ה-12 בה לוחמים לשלום יחד עם פורום המשפחות השכולות הישראליפלסטיני מקיימים את טקס הזיכרון המשותף. "התחלנו בטקס קטן עם כמה מאות משתתפים, ועם השנים הלכו והצטרפו אלינו עוד אלפי אנשים שהטקס מהווה עבורם מידי שנה דרך לציון יום הזיכרון. השנה, לנוכח האווירה הציבורית בחברה הישראלית והצטרפותן המצערת של משפחות נוספות, יהודיות וערביות, למעגל השכול חשוב לנו, אפילו יותר מתמיד, לקיים את הטקס ולתת לכולנו אפשרות אחרת לציין את היום", נמסר מלוחמים לשלום.

2017-04-12_182418

ועוד נאמר "השנה אנחנו מתכננים לגדול ולהעביר לקהילות נוספות את המסר שכאב הוא כאב ושהמלחמה אינה גזירת גורל: נקיים לראשונה טקס בחיפה, בו ישתתפו גם פלסטינים אזרחי ישראל. בנוסף לכך, לראשונה יציינו את הטקס גם קהילות יהודיות בחו"ל, שמזדהות עם המאבק לשלום וחירות לשני העמים. כדי שנוכל לקיים את כל האירועים הללו, אנחנו זקוקים לעזרה. אנחנו מבקשים להרים תרומה, כדי שנוכל להמשיך וליצור אלטרנטיבה לאלפי האנשים שרוצים לכבד בדרך אחרת את זכר יקיריהם שנהרגו. דרך של תקווה. כולנו יחד רוצים ליצור גשרים של הקשבה, הכרה ושלום. יצוין שמדי שנה עולה מספר המשתתפים בטקס במאות אנשים. רבים מהאנשים המגיעים לטקס ממשיכים לאחריו בפעילות למען השלום בלוחמים לשלום, בפורום המשפחות השכולות או באפיקים אחרים.
הטקס הוא פרי עבודתם של עשרות מתנדבים מסורים: האמנים המופיעים בו, הדוברים, הפעילים של לוחמים לשלום ופורום המשפחות השכולות עלותו גבוהה: כ-280 אלף שקל.
העלויות הן גבוהות וכוללות השכרת החלל, במה, תאורה, הגברה, צילום, ניתוב, תרגום, שידור, ביטוח, הסעות ועוד. "עזרו לנו לקיים גם השנה את טקס הזיכרון הישראליפלסטיני", נאמר.
כאמור, הטקס יתקיים בערב יום הזיכרון, 30 באפריל בשעה 21:00 בהיכל קבוצת שלמה (מתחם הדרייב אין, רחוב אייזיק רמבה 7 תלאביב) כמו בשנה שעברה. גם השנה הטקס ישודר בשידור חי באינטרנט וילווה בתרגום לעברית, ערבית ואנגלית. פרטים על השידור יפורסמו באתר האינטרנט של תנועת לוחמים לשלום ובדף הפייסבוק של פורום המשפחות השכולות הישראליפלסטיני. כמו כן ניתן לעקוב בדף הטקס בפייסבוק.


לצפייה בסרטון המסכם את הטקס משנת 2016: לחצו כאן.