מבוי סתום במו"מ: עובדי זאפ ביקשו מההסתדרות להכריז על סכסוך עבודה

ועד עובדי זאפ גרופ פנה אתמול להסתדרות (חד"ש) בבקשה להכריז על סכסוך עבודה שיחול על כ-600 עובדי הקבוצה. במכתב שנשלח ליו"ר איגוד עובדי האינטרנט, הסלולר וההייטק יקי חלוצי, מלינים חברי הוועד כי לאחר מספר פגישות שבהן חלה התקדמות במו"מ על הסכם קיבוצי חדש, חזרה בה ההנהלה מההסכמות שהושגו עד עתה בין הצדדים.

2019-03-01_171720

אסיפת עובדים במטה החברה: דורשים להכריז סכסוך עבודה (צילום: ועד עובדי זאפ)

בקבוצת זאפ, המפעילה אתרי אינטרנט רבים ומוכרים בהם זאפ השוואת מחירים, זאפ דפי זהב, זאפ רסט, זאפ מתחתנים ופורטל דוקטורס נחתם לפני מספר שנים הסכם עם ההסתדרות הלאומית שתוקפו פג בתחילת חודש ינואר השנה. באוקטובר 2017 העובדים התאגדו בהסתדרות הכללית מתוך מטרה לחתום על הסכם קיבוצי חדש שיגביר את רמת הביטחון התעסוקתי שלהם ואת התגמול על עבודתם ביחס להסכם הקיבוצי הקודם. ההסכם הקודם אפשר להנהלת החברה לערוך שינויים ארגוניים משמעותיים בחברה באופן חדצדדי ומבלי שלעובדים תהיה אפשרות לקיים הידברות על כך.

על רקע המבוי סתום במו"מ, השבוע התקיימה אסיפת הסברה בהשתתפות כ-200 עובדים בלובי בניין החברה בפתח תקווה, בה הוועד עדכן את העובדים על השינוי בעמדות ההנהלה.

יו"ר ועד העובדים, תקוה ברמר, מסרה: "אנחנו מובילים כבר מעל שנה מהלך של לשפר את תנאי ההעסקה שלנו, אחרי שהיינו כבולים להסכם שלא הסכמנו איתו. חיכינו בסבלנות כל הזמן ואנו עדיין מאמינים בשיתוף פעולה בין הוועד להנהלה, ובהשגת הישגים על ידי הידברות, אך לא נהיה מוכנים לחתום על הסכם אשר חווינו על בשרנו כמה הוא רע לעובדים. ביקשנו מההסתדרות להכריז על סכסוך עבודה ולא נהסס לנקוט בצעדים על מנת להיאבק על זכויותינו".