מבוי סתום במו"מ בין העובדים להנהלת כי"ל; השביתה נמשכת וצפויה הפגנה בלונדון

יו"ר ועד מפעלי ים המלח, ארמונד לנקרי, יוזם מחאה בלונדון מול ביתו של קונצרן כי"ל המופרט, עידן עופר. הוא מסר היום (רביעי) כי "אנחנו שוקלים ברצינות רבה את המהלך. הגענו למסקנה כי ההפגנות מול בתי המנהלים אפקטיביות ביותר, וגורמות לשינוי עמדותיהם של הבכירים".

2015-03-04_194411

עובדי כי"ל מפגינים בצומת קמה בשבוע שעבר (צילום: ההסתדרות)

לדבריו "אנחנו יודעים היכן גר עופר באנגליה ואנו מבררים מול עורכי הדין את חוקיות העניין, כדי שלא ניעצר שם מיד עם הירידה מהמטוס". לנקרי הוסיף כי מדובר ב"צעד מאוד חשוב לנו. עד כדי כך שחלק מהעובדים כבר הביעו הסכמתם לממן את הטיסה ללונדון מכיסם האישי, כדי לדאוג לזכויות העובדים. אנחנו מכינים להנהלה עוד הפתעות. בגלל פורים לקחנו פסק זמן אבל מיד לאחר מכן נחדש את ההפגנות". אתמול נפגשו נציגי הוועדים עם ההנהלה כדי לנסות ולמצוא פתרון למשבר, שימנע את השביתה שמתכננת ההסתדרות בדרום בעוד כשבוע. למרות זאת, טען לנקרי כי ההנהלה לא הגיעה "עם פתרונות אשר ימנעו פיטורים חד־צדדים של העובדים". ההסתדרות שבה ודרשה מהמדינה להפעיל את מניית הזהב, במסגרת אחריותה לתעסוקה במשק, ולמנוע את פיטורי העובדים. בשל כך, עו"ד יואל בריס, היועץ המשפטי לאוצר, פנה להנהלת כי"ל בדרישה לקבל פרטים על היקפי הפיטורים. יש לציין כי מאז הפנייה לא פעל האוצר בנושא.

כאמור, המשא ומתן בין העובדים להנהלת קבוצת כי"ל הגיע למבוי סתום לאחר שההנהלה הקצינה עמדותיה והבהירה כי היא לא מתכוונת לחזור בה מפיטורי העובדים. בהסתדרות טוענים כי ועדי העובדים של כי"ל הגיעו לשולחן הדיונים במטרה לנהל משא ומתן בתום לב ומתוך אחריות, אך לעומת זאת, ההנהלה הקצינה את עמדותיה במהלך המשא ומתן ועמדה על שלה שלא לבטל את מכתבי הפיטורים שנשלחו לעובדים, שייכנסו לתוקף החל מיום ראשון הקרוב.