מבוי סתום במו"מ בין איגוד העו"סים לבין האוצר שנפתח בגלל מעשי האלימות

איגוד העובדים הסוציאליים ישוב למחות בתום חמישה חודשי משא ומתן עם האוצר. ההידברות בין הצדדים החלה בעקבות שרשרת תקיפות פיזיות ואיומים חמורים כלפי עובדי רווחה ברחבי הארץ, והמו"מ נפתח לאחר שהושגה הסכמה בין האוצר לבין ההסתדרות לקצוב שלושה חודשי מו"מ בשל דחיפות הטיפול באלימות הגוברת כלפי העובדים הסוציאליים. המשא ומתן, שנמשך עוד חודשיים מעבר ללוח הזמנים שסוכם, נקלע כעת למבוי סתום.

2019-05-31_172740

עובדים סוציאליים נגד אלימות (צילום: איגוד העובדים הסוציאליים)

אף שבעת שסוכמה מסגרת הזמנים למו"מ היה ידוע למשרד האוצר כי זו תקופה שבה מכהנת ממשלת מעבר, כעת משתמשים גורמים באוצר בעובדה שבישראל עדיין מכהנת ממשלת מעבר כתירוץ שבעטיו אי אפשר לסכם את המתווה בשל הצורך באישור השר משה כחלון. כחלון ממשיך לכהן, ובסמכותו לאשר מתווה שכזה, והוא אף הורה לאגף התקציבים במשרדו לדון בנפש חפצה עם העובדים הסוציאליים על דרישותיהם בתחום ביטחונם האישי והדגיש כי זוהי סוגיה בעלת חשיבות עליונה. זאת ועוד, בסיכום עם ההסתדרות מלכתחילה לא התנו אנשי האוצר את סיום המו"מ בהקמת ממשלה חדשה.

יו"ר איגוד העובדים הסוציאליים, ענבל חרמוני, מסרה ל"מעריב" ש"האוצר הונה אותנו. נתנו לנו להבין שרוב הדרישות שלנו מקובלות ושיש ליישם את הגברת ההגנה על לשכות הרווחה ברמה ארצית וגם בשירותים הנלווים, אבל כשהגענו בשבוע שעבר לצומת הסיכומים, האוצר נסוג. אף אחד מאיתנו לא מוכן לחכות להלוויה של עובדת סוציאלית. זהו סכסוך עבודה פתוח ואם האוצר ימשיך לנקוט סחבת, לא תהיה לנו ברירה אלא לחדש את הצעדים הארגוניים. על המדינה מונחת האחריות הכבדה להבטחת ביטחון העובדות ואנו דורשים כי המו"מ יחודש לאלתר, כל מעשה אחר הוא לא אחראי ומפר את ההתחייבות כלפי מי שממשיכות ועומדות ללא הגנה מינימלית בחזית הקשה והמורכבת ביותר של מדינת ישראל. לא נאפשר את המשך פעילותם של שירותי הרווחה בארץ ללא מוגנות העובדות".