מאות צפויים להשתתף בכנסי מרקס ואמיל תומא שייערכו בתל-אביב ובחיפה בסוף השבוע

מכללת הגדה השמאלית תקיים את כנס מרקס התשיעי בשאלה "פוליטיקה מעמדית או שיח זהויות", מחר ומחרתיים שישי ושבת, 27 ו-28 בנובמבר. בין משתתפי הכנס (לפי סדר הופעתם): פרופ' אבישי ארליך, מיאדה אשקר, פרופ' רחל הרץלזרוביץ', רג'א זעתרא, פרופ' דני גוטוויין, נמרוד פלשנברג, מיכל בסן, ד"ר בנצי לאור, ד"ר אורי וייס, פרופ' דני פילק, פרופ' אורי רם, אורי וולטמן, מיכה רחמן, רענן שמשפורשנר, יעל דרייר שילה, ליאור קיי, הגר ברתנא, ד"ר עמי וטורי, עמרי עברון, יובל דרייר שילה, לילך ובר, ח"כ דב חנין וד"ר אפרים דוידי.

2015-11-26_173716

בין ההרצאות והדיונים: ההיסטוריה של תיאוריית הזהויות בהקשר הישראלי: המקרים של עזמי בישארה ויהודה שנהב, המיעוט הערביפלסטיני בישראל – בין דיכוי לאומי לדיכוי מעמדי, שיח זהויות – המקרה של הסטודנטים באוניברסיטת חיפה, רבתרבותיות ופוליטיקת הזהויות כבניין על של משטר ההפרטה הישראלי, תעדוף דיכוים – בין שינוי מבני של השיח לשינוי המציאות בפועל, ציונות: הוראות שימוש, על חשיבות העבודה המאורגנת, מרקסיזם אחרי הפוסטמודרניזם, מעמד וקבוצה אתנית בחברה הקפיטליסטית הפוסטתעשייתית, על יחסיכוח במאבקים לשינוי חברתי, פוסט מודרניזם והפירוק הניאוליברלי, זהות וזכויות דיירים בתהליכי 'התחדשות עירונית', בין דיכוי נשים לניצול מעמדי – מחלוקת בפמיניזם המרקסיסטי העכשווי, מי מרוויח ומי מפסיד מדיכוי, היסודות המעמדיים של קבוצת 'ערספואטיקה' ועוד. כל הדיונים, שיתחילו בשעה 10:30, יתקיימו באולם הגדה השמאלית, רחוב אחד העם 70, קומה ראשונה, תלאביב. הכניסה ללא תשלום.

כמו כן, בסוף השבוע יתקיים הכנס לציון 30 שנה למותו של המנהיג הקומוניסטי ד"ר אמיל תומא, שנועד להתקיים בתיאטרון אלמידאן בחיפה, הועבר למתחם לבית הספר האורתודוקסיערבי שברחוב יצחק שדה 32 בחיפה. זאת לאחר הודעה של העירייה בסוף השבוע שעבר, כי היא אוסרת על עריכתו באולם התיאטרון העירוני. עסאם מחול, מנהל המכון ע"ש אמיל תומא, שיזם את הכנס, מחה על הצעד האנטידמוקרטי.

הכנס יוקדש לשאלה הפלסטינית, בהשתתפות: עאדל עאמר, מזכ"ל מק"י; בסאם סאלחי, מזכ"ל מפלגת העם הפלסטיני; ח"כ דב חנין (חד"ש – הרשימה המשותפת), סמירה ח'ורי; בנימין גונן; עודה אלאשהב; תאופיק כנאענה; מוסא נסיף; פרופ' אליאס טובי; פרופ' אסעד ג'נאם; יו"ר ועדת המעקב של האוכלוסייה הערבית, מוחמד ברכה; העיתונאית עמירה הס ("הארץ"), העיתונאי הפלסטיני האני אלמסרי; ד"ר ג'וני עסאי (אוניברסיטת אנג'אח שבשכם), הסופר מוחמד נפאע והחוקר אסקנדר עמל. בין דיוני הכנס: מקומו של אמיל תומא בהיסטוריה של המאבק המהפכני; אמיל תומא, הקומוניסטים ותוכנית החלוקה – פתרון שתי מדינות או מדינה אחת? מושב הפתיחה ייערך בשישי בשעה 19:00 והמושב השני, למחרת, החל משעה 11:00.

כנס מרקס בפייסבוק:

https://www.facebook.com/events/794580427318107

אתר כנס מרקס הכולל את התכנייה: https://kenesmarx.wordpress.com