מאות צעדו בדרום ת"א לציון יום האישה ובמחאה על תכנית ממשלת הימין לגרש את הפליטים

כ-700 בני אדם צעדו בצהריים (שישי) בדרום תל אביב לציון יום האישה הבינלאומי ובמחאה על תכנית ממשלת הימין לגרש את פליטי אריתריאה וסודאן. המפגינים נשאו שלטים שעליהם נכתב בין היתר "עוצרות את הגירוש", "נשים אומרות לא לגירוש", "דורשים שיקום שכונות ובדיקת בקשות מקלט", "יד ביד נגד הגירוש", "לעצור את הגירוש להציל את השכונות" ו"פליטים ותושבים מסרבים להיות אויבים".

הצעדה יצאה מבית אחותי שברחוב מטלון והיא הסתיימה בעצרת בגן לוינסקי, בה נשאה דברים אורחת הכבוד ד"ר אלגנש פֶסֵאַה, מייסדת ונשיאת ארגון "גנדי", התומך בפליטים במדינות מערב ומזרח אפריקה השונות ובאירופה. ד"ר פֶסֵאַה, קראה בעצרת: "אחי ואחיותיי: לישראל יש עבר והיא יכולה להבין את המצב ואת החשיבות של זכויות אדם. בואו נעבוד יחד למען זכויות אדם באשר הם".

כמו כן, השתתפו בעצרת אסתר עילם, ממייסדות התנועה הפמיניסטית בישראל וחלוצת המאבק נגד הסחר בנשים, והלן קידאנה, מנהלת מרכז נשים אריתראיות בשכונת נווה שאנן. את הצעדה יזמו תנועת אחותי, דרום תל אביב נגד הגירוש, המוקד לפליטים ולמהגרים, ספריית לוינסקי, כוח לקהילה, המרכז לנשים אריתראיות קוצ'ינטה ועוד ואל הצועדות והצועדים הצטרפו רבים מפעילי חד"ש, מק"י ותנועת עומדים.

2018-03-09_212230

הצעדה שהחלה היום בצהריים בבית "אחותי" ברחוב מטלון ונמשכה עד לגינת לווינסקי סמוך לתחנה המרכזית (צילום: דרום תלאביב נגד הגירוש)

יצוין שהפגנת ענק נגד גירוש הפליטים ומבקשי מקלט תתקיים בכיכר רבין במוצאי שבת 24 במארס. זאת, בהמשך להפגנה שנערכה במוצ"ש 24 בפברואר בדרום תלאביב. מארגני ההפגנה בכיכר רבין קראו להתגייס להצלחתה כי "זהו מאבק על הערכים שלנו, על דמותה של מדינת ישראל. כולם כבר יודעים: אפשר לדאוג לאזרחי מדינת ישראל וגם למבקשי המקלט. כל מה שנדרש הוא אתם. בואו לדרוש בקול ברור פתרון אחראי".

ההפגנה בכיכר רבין בפייסבוק:

https://www.facebook.com/events/156604118336536