מאות פעילי שלום מחו בצומת יד מרדכי נגד המצור וההרג; נעצר מפגין

מאות פעילי שלום הפגינו אתמול (ששי) בצהריים בצומת יד מרדכי נגד ההסלמה בעזה ובקריאה להפסקת המצור על הרצועה ולשיקום הרצועה. המשטרה עצרה את אחד המפגינים, וכן כמדי שבוע נרשמו עימותים עם אנשי ימין. את ההפגנה יזמו חברי ארגון קול אחר, ארגון בו חברים תושבים מאזור עוטף עזה ופלסטינים מרצועת עזה, בשיתוף עם עומדים ביחד, לוחמים לשלום, שוברים שתיקה ופורום המשפחות השכולות.

2018-05-19_190530

המשטרה עוצרת את אחד המפגינים בצומת יד מרדכי נגד ההסלמה בעזה ובקריאה לשלום ולשקם את עזה (צילום: עומדים ביחד)

"שום דבר לא מצדיק דיכוי של עם שלם והרג אזרחים" אמר מרק יופה, פעיל תנועת עומדים ביחד ותושב הקיבוץ כפר עזה, "רק פתרון של צדק ושלום יוכל להבטיח ביטחון לישראלים ולפלסטינים, בנגב המערבי וברצועת עזה. הכיבוש והמצור לא יכולים להמשך ובאנו לכאן היום לדרוש לשים להם סוף".

נעמיקה ציון, תושבת שדרות וחברה בקול אחר הוסיפה כי "אני לא יכולה שלא להפנות את מבטי אל הגיהנום שבעזה, ואל הייאוש של חברינו בעזה. אני כאן כי עייפתי ממעגל הדמים האינסופי שאנחנו נתונים בו ושורט את כולנו". לדבריה, על ממשלת להציע לאזרחיה "חלופה אחרת שעניינה להסיר את המצור שבעיני הוא נפשע, להתחיל בשיקומה של עזה בסיועם של כוחות בינלאומיים ולהציע לאזור הזה חלופה אחרת לא כוחנית אלא מדינית".