מאות פעילי סביבתיים הפגינו מול שגרירות ארה"ב בתל-אביב נגד הנשיא טראמפ

מאות פעילי ארגוני הסביבה, ביניהם "מגמה ירוקה", "גרינפיס", "צלול", והחברה להגנת הטבע השתתפו בצהריים (שישי) בצעדת האקלים בתל אביב, שנערכה לעבר שגרירות ארה"ב. מארגני הצדעה מחו נגד מדיניות הנשיא האמריקאי הימני, דונלד טראמפ, וקראו לו להכיר במשבר ההתחממות הגלובלית, ולחזור בו מאמירות לפיהן מדובר ב"המצאה של הסינים". המצעד הישראלי הוא חלק ממצעד עולמי שיתקיים מחר במדינות נוספות. בין המפגינים היום בתלאביב, חבר הכנסת הפעיל ביותר בחקיקה הסביבתית: דב חנין (חד"ש הרשימה המשותפת).

2017-04-28_203750

מפגינים נגד טראמפ היום מול שגרירות ארה"ב (צילום: מגמה ירוקה)

מנכ"ל מגמה ירוקה, מור גלבוע, ממארגני הצעדה בתל אביב, אמר: "משבר האקלים הוא לא רק הסכנה המוחשית ביותר לאנושות בדורנו, הוא גם איום בטחוני מהמעלה הראשונה על שלומה ובטחונה של מדינת ישראל ושל העולם כולו". הוא הדגיש ש"טראמפ יכול להכריז על עצמו כידיד ישראל אך עבורנו הוא לא ידיד ולא מנהיג העולם החופשי אלא ידידם של תאגידי הגז והנפט שמחפשים רווחים מהירים וממשיכים לצבור את הונם תוך כדי פגיעה בחייהם ובריאותם של מיליארדי תושבי כדור הארץ. רוב מנהיגי העולם כבר הכירו במשבר האקלים והתחייבו לנקוט צעדי חירום אופרטיביים כדי לצמצם פליטות גזי חממה ולקדם אנרגיות מתחדשות".

גלבוע כינה את תחילת כהונתו של טרמאפ כ"100 הימים מבהילים והמדאיגים. מאז מונה לנשיא, מפגין טראמפ בורות וחוסר אחריות בכל הקשור למשבר האקלים. טראמפ מכחיש את המשבר שכבר הוכח, על ידי יותר מ-95% ממדעני האקלים בעולם, כמשבר החמור ביותר עמו מתמודדת האנושות בימינו".