מאות פעילי 'אנחנו העיר' נלחמים על קולות הבוחרים ברחבי העיר ת"א-יפו; בעלי ההון התגייסו לטובת חולדאי וזמיר

מאות פעילי הרשימה "אנחנו העיר", בראשות אסף הראל, התייצבו בשעות הבוקר מול מוקדי הצבעה ונלחמים על קולות הבוחרים ברחבי העיר ת"איפו. בסיור בקלפיות, משכונות יפו הערביות בדרום ועד רמת אביב ג' בצפון, נוכחות הפעילות והפעילים מורגשת יותר – ביניהם חברים רבים בסניף חד"ש המקומי. גם ח"כ דב חנין (חד"ש – הרשימה המשותפת), שהתמודד על ראשות העיר לפני עשור וזכה לכ-37% מקולות הבוחרים, התייצב במוקדי ההצבעה על מנת לשכנע את אזרחי העיר לתמוך ב"אנחנו העיר" למועצת העיר ובהראל לראשות העיר.

2018-10-30_173456

ח"כ חנין, יחד עם מועמדת "אנחנו העיר" שולה קשת ואסף הראל, הבוקר, במרכז תלאביב (צילום: זו הדרך)

לעומת הקמפיין הצנוע של "אנחנו העיר" שהתבסס על פעילות מתנדבים, בולטת התגייסות של בעלי ההון לטובת שני המתמודדים הנוספים לראשות העיר: רון חולדאי ממפלגת העבודה ואסף זמיר. הבוקר נחשף ב"שדה מרקר" רשימת התורמים לשני המועמדים. ברשימת התורמים של חולדאי, ניתן למצוא בכירים רבים בעולם העסקים הישראלי. אחד הבולטים שבהם הוא אלפרד אקירוב, בעל השליטה בחברת אלרוב נדל"ן, שברשותה נדל"ן רב בעיר ובנתה את מגדלי אקירוב המפורסמים בצפון העיר.

לפני חודש וחצי נחשף ב"הארץ" שעיריית תל אביב התירה לאקירוב לערוך מסיבת בתמצווה לנכדתו במתחם גני יהושע שבצפון העיר, ולא התירה לציבור הרחב להיכנס לשטח הציבורי בזמן קיומה שטח שבו נכחה צמרת ההון־שלטון בישראל.

אפרים קונדה, גיסו לשעבר ומקורבו של חיים רמון, הוא תורם נוסף. בתחקיר שפרסם "דה מרקר" ב-2007 נחשף שקונדה פעל לחבר בין חולדאי לבין איש העסקים היהודיגרמני יוסף בוכמן. עד 2015 היה בוכמן הבעלים של מתחם הדולפינריום, אחד ממיזמי הנדל"ן השנויים במחלוקת בעיר בשנים האחרונות.

נחשון קויתי, הבעלים של קבוצת ב.ס.ר שבנתה בעשור האחרון מגדלים רבים בעיר, הוא תורם נוסף. כך גם עופר שחל, בנו של השר לשעבר משה שחל, ויו"ר תיאטרון הקאמרי שהיא חברה עירונית בתל אביב שחולדאי הוא יו"ר מועצת הנאמנות שלה. כמו כן, בעבר היה שחל יו"ר החברה העירונית אחוזת חוף בתקופת חולדאי כראש עיר. צבי לבנת, מבעלי קבוצת תעבורה, הוא תורם נוסף לחולדאי.

ברשימה ניתן למצוא גם את איל הנדל"ן ואספן האמנות יגאל אהובי; את בעל השליטה בחברת מגדל, שלמה אליהו; את פרקליט הצמרת נבות תל־צור; את איש העסקים אהוד בן־שך; את דיוויד פדרמן, חבר קרוב של חולדאי שנים ארוכות; את עורך הדין מטלון מוריאל, שותף במשרד גורניצקי ושות' המייצג את החברות הבכירות במשק; ואת רואה החשבון גד סומך שמשרדו, סומך חייקין, מעניק שירותים כמעט לכל הבנקים ולחברות גדולות במשק. בסך הכל גייס חולדאי כ-420 אלף שקל בתרומות.

אסף זמיר הצטייד אף הוא בכמה תורמים בולטים. זמיר נשוי לנכדתו של איש העסקים סטף ורטהיימר. חמותו, אריאלה ורטהיימר, אשתו של איתן ורהטיימר מישקר, נמצאת ברשימת התורמים שלו. כך גם רוני נפתלי, מבעלי מי עדן, ובנו דן בעלים של כמה בארים בעיר ופעיל במטה של זמיר. יורם ירזין, מסעדן תל אביבי בולט (קפה איטליה, מוזס, טוני וספה) גם הוא תרם לזמיר. תורם מעניין נוסף הוא דניאל סגיס שותף עסקי של אריאל רוטר במתחם היקב בראשון לציון ובחברת טכנולוגיה. במהלך רוב קמפיין הבחירות, טען זמיר שהוא לא מתייחס לנושא השנוי במחלוקת של הבנייה בכיכר אתרים בשל חברותו עם רוטר, ואולם בסוף הקמפיין הוא הודיע שהוא מתנגד לתוכנית הנוכחית של בנייה שם. בסך הכל גייס זמיר כ-187 אלף שקל בתרומות.