מאות עובדי רשות השידור הפגינו מול ההסתדרות ודרשו סולידריות פעילה; שביתה בנמלים

מאות מעובדי רשות השידור, חלקם עם משפחותיהם, הפגינו הבוקר (שלישי) מול בית הוועד הפועל של ההסתדרות ברחוב ארלזורוב בתל אביב. הכביש בין רחוב ויצמן לאבן גבירול נחסם בעקבות ההפגנה הסוערת עד לשעות הצהריים. העובדים הגיעו למקום במחאה על כך שראשי הסתדרות נטשו אותם, בכך שהסכימה לקיום התאגיד ולזריקתם לרחוב של מאות עובדים. לדבריהם, יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, שאמור לייצג גם אותם, היה חלק מהמהלך לסגירת הרשות.

המפגינים, שהגיעו עם חולצות עליהן הודפס: "כחלון, 1000 משפחות ילכו בקרוב הביתה בגללך", קראו "לא ניתן לכם להרוס את הערוץ הראשון – הטלוויזיה הישראלית, לא ניתן לכם להרוג את רשת ג', לא ניתן לכם לסתום את הפה של רשת ב', לא ניתן לכם לפגוע ב'קול ישראל מירושלים, והרי החדשות'. לא ניתן לכם לפגוע במוקד התנועה של קול ישראל, לא ניתן לכם להרוס את השידור הציבורי. אנחנו עובדי רשות השידור, מכריזים בזאת שהתאגיד הזה לא ייפתח". גם יומן הצהריים של רשת ב' לא שודר במתכונתו המלאה, אלא רק מ-13:00 במקום מ-12:00.

2017-03-21_204731

יו"ר ועד העיתונאים ברשות השידור, מיקי קליין, אמר אתמול כי 10 הימים הבאים יהיו קריטיים למאבק למען הצלת רשות השידור. "בעוד 10 ימים אמורים לעבור לתאגיד 300 מעובדי רשות השידור. אם זה קורה – נסגרנו. את זה יש למנוע. היום אנחנו ברגיעה מבחינת פעולות המחאה, אבל אנו שומרים כוחות לקראת ההפגנה מחר, מול בית ההסתדרות. במקביל לא נשדר מחר את מהדורות החדשות באנגלית, בעוד שיתר השידורים בערוץ 1 וקול ישראל יתקיימו כרגיל". עוד אמר קליין: "ההפגנה מול בית ההסתדרות תתקיים בגלל שהיו"ר אבי ניסנקורן מכר אותנו. לא יכול להיות שהוא ייתן יד לסגירת רשות השידור, שהיא גוף ציבורי. סכסוך העבודה הכללי במשק עליו הוא הכריז הוא לא רציני. הוא הורה להשבית את יחידת המחשוב של מס הכנסה ובכך לשבש את גביית המיסים. זה רציני? מה שעליו לעשות זה לאיים בפגיעה בהמראות מנתב"ג ליום אחד, אחרת הוא לא עושה כלום. אנו דורשים ממנו שיגן על העובדים". יצוין שעובדי משרד הבינוי והשיכון שבתו היום לאות הזדהות עם עובדי רשות השידור. במסגרת הצעדים לא הייתה קבלת קהל ולא ניתן מענה טלפוני במחוזות ובכל יחידות המשרד.

מתוך כך, כל עובדי הנמלים באשדוד וחיפה עזבו היום עבודתם, במחאה על חוסר ההתקדמות בהבטחת מעמדם של עובדי דור ב' בתקופה שלאחר פתיחת הנמלים הפרטיים. הצעד החריף תוכנן בפגישה שקיימו בשבוע שעבר מזכירי הוועדים של אשדוד וחיפה, ומטרתו היא להבטיח להם הגנה מפני פיטורים, בדומה לזו שממנה נהנים עובדי דור א' מתוקף הסכם שנחתם ב-2005. במקביל, מתקיימים היום עיצומים חלקיים גם בקרב עובדי חברת החשמל.

מההסתדרות נמסר כי: "המציאות שאנו רואים היום בנמלים היא תוצאה של סחבת בלתי נגמרת שעליה מנצח מלמעלה שר התחבורה ישראל כ"ץ. למעלה משלוש שנים העובדים מטורטרים ונמצאים באי-ודאות תעסוקתית לגבי עתידם, רק בגלל הסירוב העיקש של השר לעגן את זכויותיהם בהסכם. שר התחבורה שמשקיע מאמצים כבירים כדי לדאוג לנמלים הפרטיים ולהפקידם בידי הטייקונים, נוהג בדרך כוחנית, תוך זריעת ייאוש וניסיון לשסות את העובדים אחד בשני במטרה להתסיס את השטח. ההסתדרות תמשיך לגבות את העובדים במאבקם, אך הכול כמובן תוך שמירה על הוראות החוק".