מאות עובדי ארקיע הפגינו וקראו: החזירו את החברה המושבתת לפעילות באופן מיידי

מאות עובדי חברת התעופה ארקיע הפגינו הבוקר (רביעי) נגד התנהלות בעלי החברה, האזרחים האמריקאים האחים נקש, ודרשו: "החזירו את החברה המושבתת לפעילות באופן מיידי". ההפגנה המרכזית היתה מול ביתו של מנהל העסקים של האחים נקש אבי חורמרו בישראל, המכהן גם כיו"ר ארקיע, ומול משרדי ארקיע בבית אמפא בהרצליה.

מאות עובדי ארקיע מפגינים, הבוקר, מול משרד ההנהלה בהרצליה (צילום: ועד עובדים)

 

לפני משבר הקורונה ארקיע החזיקה 70% מהקו לאילת שכיום ישראייר בשליטת אי.די.בי מפעילה אותו לבדה, עם מספר טיסות ליום ומבצעת טיסות חילוץ ואחרות לחו"ל, בסיוע כספי מהמדינה. לעומת זאת, בארקיע העובדים נמצאים בחל"ת מאז חודש מארס. בהפגנה אמרו העובדים כי בעלי החברה מסרבים לקחת הלוואה בגובה של כ-130 מיליון שקל בערבות המדינה, ובפועל – מובילים לסגירת החברה.

יו"ר ועד עובדי ארקיע, עליזה בלאיש, אמרה בהפגנה: "ארקיע זה הבית שלנו. יותר מ-70 שנה אנחנו מטיסים את אזרחי ישראל, ועכשיו, בחסות הקורונה, החליטו בעלי החברה להשבית את פעילותה. האחים נקש מייבשים את החברה במתכוון. איך ייתכן שהמתחרים שלנו כבר טסים, ואנחנו עדיין על הקרקע עם כמעט כל העובדים בחל"ת? אנחנו קוראים לבעלי החברה לזכור שמאחורי השמות יש אנשים, משפחות ומותג מפואר." לדבריה "לא נשב בחיבוק ידיים ונראה את הבית שלנו קורס. ארקיע היא לא רק חשבון של הכנסות והוצאות. היא חברה של עובדים מסורים שנותנים את הנשמה שלהם למען החברה. עובדים שבמשך שנים רבות ידעו להביא ממון רב לכיסם של הבעלים, ואז האחים נקש חיככו ידיים בהנאה".