מאות עובדים סוציאליים הפגינו בכניסה לירושלים; מחר: שביתה מאשדוד ועד אילת

איגוד העובדים הסוציאליים ממשיך בצעדי המחאה בעקבות מקרי האלימות בלשכות הרווחה ולמען שיפור תנאי העבודה וגם היום (ראשון) חבריו נקטו עיצומים באזור מרחב ירושלים. כמו כן, מאות עובדים סוציאליים הפגינו בגשר המיתרים וחסמו הבוקר את הכניסה לעיר. "העיצומים וההפגנה נערכו בעקבות המשך ההתעלמות של שר האוצר משה כחלון ושר הרווחה חיים כץ ממשבר העובדים הסוציאליים", נמסר בהודעה של האיגוד.

במסגרת העיצומים, לא הייתה היום קבלת קהל במחלקות הרווחה, לא נכתבו תסקירים לבתי משפט, לא התקיימו ועדות החלטה בנושא קטינים בסיכון, לא פעלו מרכזים לטיפול באלימות במשפחה. לא הייתה קבלת קהל של עובדים סוציאליים במשרד הרווחה לרבות קציני מבחן נוער, מבוגרים ומעצרים וחוקרי ילדים, ושבתו עובדים סוציאליים במשרד החינוך, בביטוח לאומי, במערכת הבריאות בבתי החולים, קופות החולים ותחנות לבריאות בנפש. מחר, יצטרפו לעיצומים העובדים הסוציאליים בדרום הארץ, מאשדוד ועד אילת. במסגרת המחאה, תתקיים הפגנה נוספת בשעה 10:00 בקריית הממשלה בבארשבע.

יצוין שחרף הגשם, מאות עובדים סוציאליים הפגינו ביום חמישי שעבר בחיפה וחסמו את רחוב פלים בעיר במסגרת הצעדים הארגוניים שהם נוקטים. באותו יום העובדים הסוציאליים נקטו בעיצומים בשירותי הרווחה מחדרה עד קריית שמונה במחאה על תנאי העסקתם. מאיגוד העובדים הסוציאליים נמסר כי בשלב זה המחאה היא אזורית, אך בהמשך צפויה הסלמה הדרגתית של המאבק עד לשביתה ארצית ללא הגבלת זמן.

2018-12-09_204039

עובדים סוציאליים חוסמים הבוקר את הכניסה לירושלים (צילום: איגוד העובדים הסוציאליים)

העובדים הסוציאליים דורשים להגביר את האבטחה בסביבת עבודתם, לרבות התקנת דלתות משוריינות, מצלמות אבטחה, דלתות מילוט ולחצני מצוקה. האיגוד גם דורש שעובדים שנתונים לאיומים יקבלו אבטחה מחוץ למקום העבודה וכן להיטיב את שכרם ולצמצם את עומס המוטל עליהם.

יושבת ראש איגוד העובדים הסוציאליים, ענבל חרמוני, מסרה ש"השירותים החברתיים בישראל הם לא על סף קריסה – הם עמוק בתוך המשבר. לא מצליחים לאייש מאות משרות קיימות בלשכות הרווחה ברשויות המקומיות במשך שנה ושנתיים בגלל תנאי העבודה הירודים והשכר הנמוך. העובדות הסוציאליות צריכות להתפרנס בכבוד ולא להפוך לשק חבטות". חרמוני הוסיפה ש"אם לא יהיה פתרון אמתי לתנאי העבודה, העומס וההעסקה – לא יהיו יותר שירותים סוציאליים בישראל. אנחנו דורשים כניסה מיידית למשא ומתן רציני עם משרדי הרווחה והאוצר על הצלת שירותי הרווחה בישראל".

ההפגנה בבארשבע בפייסבוק:

https://www.facebook.com/events/370980973673915