מאות עובדים סוציאליים הפגינו בחיפה וחסמו רחוב מרכזי במסגרת הצעדים הארגוניים

חרף הגשם, מאות עובדים סוציאליים הפגינו הבוקר (חמישי) בחיפה וחסמו את רחוב פלים בעיר במסגרת הצעדים הארגוניים שהם נוקטים. היום העובדים הסוציאליים פתחו בעיצומים בשירותי הרווחה מחדרה עד קריית שמונה במחאה על תנאי העסקתם. מאיגוד העובדים הסוציאליים נמסר כי בשלב זה המחאה מתקיימת רק באזור הצפון, אך בהמשך צפויה הסלמה הדרגתית של המאבק עד לשביתה ארצית ללא הגבלת זמן.

2018-12-06_202318

עובדים סוציאליים חוסמים הבוקר את רחוב פלים בחיפה (צילום: איגוד העובדים הסוציאליים)

העובדים הסוציאליים דורשים להגביר את האבטחה בסביבת עבודתם, לרבות התקנת דלתות משוריינות, מצלמות אבטחה, דלתות מילוט ולחצני מצוקה. האיגוד גם דורש שעובדים שנתונים לאיומים יקבלו אבטחה מחוץ למקום העבודה וכן להיטיב את שכרם ולצמצם את עומס המוטל עליהם.

יושבת ראש איגוד העובדים הסוציאליים, ענבל חרמוני, מסרה ש"השירותים החברתיים בישראל הם לא על סף קריסה – הם עמוק בתוך המשבר. לא מצליחים לאייש מאות משרות קיימות בלשכות הרווחה ברשויות המקומיות במשך שנה ושנתיים בגלל תנאי העבודה הירודים והשכר הנמוך. העובדות הסוציאליות צריכות להתפרנס בכבוד ולא להפוך לשק חבטות". חרמוני הוסיפה ש"אם לא יהיה פתרון אמתי לתנאי העבודה, העומס וההעסקה – לא יהיו יותר שירותים סוציאליים בישראל. אנחנו דורשים כניסה מיידית למשא ומתן רציני עם משרדי הרווחה והאוצר על הצלת שירותי הרווחה בישראל".