מאות סטודנטים הפגינו באונ' בן גוריון נגד ההנהלה בעקבות הקשחת קריטריונים

מאות סטודנטים הפגינו אתמול (שלישי) באוניברסיטת בן גוריון ברחבה המרכזית של הקמפוס מול בניין ההנהלה. יו"ר אגודת הסטודנטים, שעמדה מאחורי המחאה, שיר צדוק אמרה: "יצאנו להפגנה כדי להגן על הזכויות האקדמיות שלנו. באנו לכאן בכדי ללמוד באוניברסיטה ואנחנו רוצים שהמענה האקדמי יעמוד בראש סדרי העדיפויות. לסטודנטים ולסטודנטיות כאן קשה, אנחנו שבוע וחצי לפני תקופת בחינות וצריך לתת מענה". בהפגנה הסטודנטים נשאו כרזות בעברית ובערבית בגנות ההנהלה.

עוד הסבירה "אנחנו מרגישים שהאוניברסיטה הקשיחה מצד אחד את הנהלים שלה לבחינות המקוונות, ומהצד השני מוותרת על הסטודנט בקצה עם נהלים ומכשולים שמקשים, במיוחד בתקופת הקורונה". לדבריה "התאמות מסוימות שניתנו בסמסטר הקודם כבר לי יינתנו בסמסטר הזה והאוניברסיטה מתייחסת לסמסטר הזה כסמסטר רגיל – וזו מחשבה מנותקת בהתחשב בקורונה ובלמידה המקוונת שפגעה בעולם האקדמי". "אנחנו נאבקים ולא מוותרים, לא ניתן לתקנון בחינות להיות לא הוגן ולפגוע בנו", הדגישה והוסיפה "אני קוראת להנהלת האוניברסיטה להקשיב לנו ולעשות את השינויים, כדי שבעוד שבוע וחצי נוכל לעשות את המבחנים בצורה הטובה ביותר".

הפגנת הסטודנטים, אתמול, מול בניין ההנהלה באוניברסיטת בן גוריון (צילום: אגודת הסטודנטים)

 

האגודה בן-גוריון מסרה כי לאחר שבועות ארוכים של משא ומתן השיחות עם הנהלת האוניברסיטה הגיעו למבוי סתום. האגודה דורשת שינוי סעיפים בנוהל הבחינות המקוונות, התאמות לתקופת קורונה וטיפול במבחנים מרובי נכשלים. לטענת גורמים באגודה, האוניברסיטה הקשיחה את הנהלים בנושא הבחינות המקוונות, אך לא באה לקראת הסטודנט במספר סעיפים קריטיים, כגון: הישארות בחדר הבחינה עד לתום הזמן, דרישה לאישורים מספק אינטרנט במקרי התנתקות ומתן סמכות למרצה לפסול מבחן על סמך שאלת בקרה, חשד או צילום לא תקין של אזור הבחינה. באשר להתאמות לתקופת הקורונה, באגודה הסבירו כי ציוני הסטודנטים נפגעו ועשויים להיפגע גם בתקופת הבחינות הקרובה, בשל קשיי הלמידה המקוונת. בסמסטר הקודם ניתנו הקלות שלא ניתנו בסמסטר הנוכחי.