מאות מתושבי קלנסווה הפגינו במחאה על חטיפת הילד ששוחר אחה"צ

אחרי שלושה ימים של דאגה, שוחרר אחרהצהריים (שישי) הילד כרים ג'ומהור מקלנסווה. בני משפחתו סיפרו כי הוא נמצא ביחד עם אביו והשניים עושים דרכם לביתם. יצוין שמאות מתושבי קלנסווה, בהם יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש) הפגינו אמש (חמישי במחאה על חטיפת הילד בן השבע, ואוזלת היד של המשטרה. המפגינים חסמו לזמן קצר את כביש 444, סמוך לטייבהאמו של כרים אמרה: "תודה לאל שעדיין יש אנשים טובים. המון גורמים מנסים ליצור קשר איתנו ולתמוך בנו". כך מסר הבוקר העיתון "אל אתיחאד".

2018-07-13_171704

מפגינים בטייבה, אמש (צילום: אל אתיחאד)

"חייבים להחזיר את כרים למשפחתו", אמר ח"כ עודה למפגינים. "האלימות והפשיעה בחברה הערבית חצתה כל גבול בחטיפת הילד והמשטרה מתמהמהת מלמלא את חובתה להחזיר את הילד הביתה ולהעניש את האחראים. אם המשטרה תיכשל בלמצוא את כרים אף הורה לא יוכל יותר לשלוח את ילדיו בביטחון לבית הספר. כולנו יודעים שאילו היה זה ילד מכפר סבא ולא מקלנסאווה כל המשטרה וכל המדינה הייתה על הרגליים. אנחנו לא חצר אחורית, אנחנו דורשים ביטחון".

ח"כ עודה נפגש אתמול עם נשיא המדינה רובי ריבלין, כדי לשוחח על האלימות והפשיעה בחברה הערבית בהמשך לדיון שהוביל השבוע בנושא בכנסת. "שוחחנו גם על הילד כרים, בן העיר קלנסאווה שנחטף לפני יומיים מביתו והנשיא התעדכן מול משטרת ישראל במצב החקירה. אנחנו נמצאים במצב חירום. אם המשטרה לא תצליח להחזיר את כרים, חטיפת ילדים קטנים תהפוך לאסטרטגיה עבור ארגוני הפשיעה, וכבר לא יהיה בטוח לשלוח את ילדינו לבתי הספר. עלינו למצוא את כרים מיד ולהחזירו אל חיק משפחתו למענם ולמען כל החברה. החזרת כרים למשפחתו היא מבחן מכריע בשאלה הזו. ועלינו להחזירו מיד", מסר עודה בתום הפגישה.