מאות משובתי מפעלי ים המלח התפרצו למתחם והתבצרו בו

כ-500 עובדי מפעלי ים המלח פרצו היום (ראשון) למפעל והתבצרו בו במחאה על שבירת השביתה על ידי עובדי קבלן שנשכרו על ידי ההנהלה. מוועד העובדים נמסר, כי הפריצה למפעל נעשתה למרות מאות המאבטחים שחיכו בכניסה. העובדים התבצרו ליד נקודת תחילת התזרים של הבריכות בתוך המפעל.

2015-03-29_203732

 עובדי מפעלי ים המלח בתוך המתקנים, היום (צילום: ועד העובדים)

 

המאבק של עובדי הקונצרן המופרט כי"ל, שבבעלות עידן עופר, מגיע לנקודת רתיחה. מאז תחילת השביתה נכנסים למפעל עובדי קבלן המבצעים את עבודותיהם של עובדי מפעלי ים המלח ובכך פוגעים בשביתתם של העובדים. כניסת הקבלנים למפעל מתבצעת בליווי מאות אנשי אבטחה שנשכרו על ידי הנהלת כי"ל. עובדי מפעלי ים המלח מנסים למנוע את כניסתם של הקבלנים מדי יום וזכו לא פעם לתגובות אלימות מטעם המאבטחים. הבוקר בשעה 9:00 הגיעו לסדום מאות מעובדי המפעל להפגין כנגד כניסת הקבלנים ולהם חיכו מאות מאבטחים ששכרה הנהלת כי"ל כדי להמשיך ולאפשר את כניסת עובדי הקבלן בכוח.

 

מוועד העובדים נמסר, כי 200 המאבטחים ששכרה ההנהלה לא יכלו לעצור את מאות העובדים שהגיעו להפגנה, והעובדים פרצו לתוך המפעל והפגינו בו תוך שהם צועדים לאורך כל המפעל ותרים אחרי עובדי קבלן שמבצעים עבודות ובכך פוגעים בזכות שביתה. עובדי הקבלן ש"נתפסו על חם" התבקשו להפסיק את עבודתם ולעזוב את שטח המפעל והם אכן עזבו. ארמונד לנקרי, יו"ר ועד עובדי מפעלי ים המלח מסר: "הנהלת כיל ממשיכה להתנהג בכוחניות ובמקום לסיים את השביתה במו"מ היא שוברת את השביתה שלנו על ידי קבלנים ובאנו היום לעצור את זה. אני לא מתפלא על ההתנהלות הזו. הנהלת כיל והחברה לישראל עושות הכל כדי להבריח את החברה מישראל כפי שניסו לעשות עם צים והן מתקדמות לשם בצעדי ענק. אני מקווה שמשרד האוצר יתעשת ויעצור את התהליך לפני שיהיה מאוחר מדי ואזרחי ישראל יפסידו את אוצרות הטבע שלנו".