מאות מחו בת"א נגד הכוונה לגרש יותר מ-100 ילדים שנולדו בישראל ואת אימהותיהם

מאות אנשים הפגינו אמש (רביעי) בתל אביב נגד הכוונה לגרש יותר ממאה ילדים שנולדו בישראל ואת אימהותיהם, עובדות מהפיליפינים. המפגינים הניפו שלטים עם הכתובות "שר הפנים דרעי, עתיד הילדים בידיך", "בבקשה אל תגרשו את החברים שלנו" ו"כולנו ילדים ישראלים". המפגינים התאספו בכיכר הבימה בעיר וצעדו לעבר קרית הממשלה, שם הפגינו מול משרדי רשות האוכלוסין וההגירה.

בארגון "ילדי ישראל" הפועל למען הילדים ושארגן את ההפגנה הדגישו ש"ילדים אלה לא פחות ישראלים מאף ילד וילדה אחרים בישראל. הם חיו בה כל חייהם, הם לומדים בה וחולמים בה ואוהבים אותה. האימהות שלהם טיפלו במשך שנים באנשים שלא מסוגלים לטפל בעצמם. אז איך אפשר לקבל אהבה כזו, ולתת בחזרה גירוש? זה מה שמגיע להם?".

בארגון הוסיפו כי "אלפי הורים וילדים, מורות ומדריכות, שכנים וחברים, מטופלות ומטפלות, ועוד ועוד אנשים אומרים לא לגירוש הזה. יחד עם האימהות שנאבקות למען עתיד הילדים שלהן, אנחנו נעשה הכל כדי לגמול להם באהבה, כי זה מה שמגיע להם. חיבוק ולא גירוש. לא יהיו כיסאות ריקים בכיתות. לא יהיו זעקות שבר של ילדים ואימהות שיגורשו בכוח מהבית שלהם. לא ניתן לזה לקרות".

ח"כ עופר כסיף (חד"ש) המשתתף דרך קבע בהפגנות נגד גירוש הילדים, הצורף אמש למחאה ואף יזם פעילות פרלמנטרית בנושא. הוא מסר לעיתונאים "פניתי שוב ושוב לשר הפנים דרעי ולמנכ"ל רשות האוכלוסין פרופ' מור יוסף, אמרתי להם כי עתידם של הילדים האלה בידיהם וביקשתי מהם להראות רחמים ונותרתי ללא מענה. הגירוש הזה הוא עוולה גזענית, והכתם ידבק בכל מי שלא יעשה מעשה כנגדו. לילדים האלה אין בית אחר, ומי שמסלק אותם יהיה אשם בגורלם".

אל המחאה הצטרפו יותר מ-80 רבנים ורבות מכל השקפות היהדות. "אנו קוראים למנהיגים ולאזרחים שלא להפקיר את מסורת ישראל", נכתב במכתב שחתמו עליו. "36 פעמים מדגישה תורת ישראל דווקא דבר זה כאזרח מכם יהיה לכם הגר הגר אתכם, ואהבת לו כמוך". הרבנים דורשים מהממשלה למצוא פתרון נקודתי שיאפשר את הסדרת מעמדם של הילדים. את המכתב יזמו נעמי אפרת, סטודנטית לרבנות ב"היברו יוניון קולג'" ומובילת קהילת "הלב" בתל אביב ויעל גולן, הלומדת בבית המדרש לרבנות ישראלית במכון הרטמן.

כ-1500 ילדים לעובדים זרים מהפיליפינים לומדים כיום במערכת החינוך בארץ. עובדים זרים המועסקים בישראל אינם רשאים להביא עמם ילדים ובני משפחה אחרים. בעבר נדרשה עובדת זרה שילדה בישראל לצאת מהמדינה עם תינוקה, והורשתה לחזור לעבוד בישראל ללא הילד. ב-2011 ביטל בג"ץ את הנוהל הזה, וכיום עובדת זרה רשאית להישאר בארץ עם תינוקה עד לתום תקופת האשרה שלה. בזמן הזה מקבל הילד רישיון שהייה זמני.

עוד בנושא, בעמוד השער בגיליון השבוע של "זו הדרך":

http://maki.org.il/he/wp-content/uploads/2019break/07/G27_2019.pdf