מאות מחו בגן מאיר בתל אביב נגד הקיצוץ בתקציבו של ארגון הנוער הגאה איגי

מאות בני נוער הפגינו אמש (חמישי) בגן מאיר בתל אביב נגד קיצוץ בתקציב איגי. השבוע הודיע משרד החינוך על קיצוץ של כ-200 אלף שקל בתקציב ארגון הנוער הגאה, מה שמעמיד את המשך פעילותו בסימן שאלה. יצוין שמיד לאחר הפיגוע במצעד הגאווה בירושלים בו נרצחה שירה בנקי, הודיע שר החינוך נפתלי בנט כי יכפיל את תקציב ארגון הנוער הגאה. בעקבות ההבטחה התחילו בארגון לקדם יוזמות שלא מומשו בגלל חוסר בתקציב, והרחיבו את הפעילות גם לפריפריה. במשך השנה התקציב לא הגיע וראשי הארגון נאלצו לקחת הלוואה אישית כדי לממן את ההוצאות.

2016-12-09_204215

בעקבות ההודעה הדרמטית של משרד החינוך על הקיצוץ למרות הבטחת השר, יאלצו בארגון לצמצם ולסגור קרוב לשליש מהיקף הפעילותבני נוער ופעילים מאיגי החליטו להרים יוזמה ולצאת למחאה על ההפרה הבוטה של ההבטחה שקיבלו, בהפגנה שנערכה אתמול בתל אביב.

"מסתבר שיש גורמים בכנסת ובממשלה שרואים בנו עוד אוכלוסייה שאפשר לנצל, לסובב, להבטיח לה הבטחות כשזה נוח ואז להפקיר ברגע האמת", אמרה אביגיל גבעון, ממובילות מחאת הנוער במצעד הגאווה בשנה האחרונה. "הנוער הגאה לא ימשיך לשתוק. הדם שלנו הוא לא הפקר ואנחנו זכאים לביטחון בכל מסגרת ומקום בחיים שלנו. בנט, אתה שר החינוך ואני תלמידת י"ב במערכת שלך. אתה אחראי עליי, אל תפקיר אותי ואת החברים שלי לבד במערכה, אתה שר החינוך של כולנו".

הרכזת רחלי בן צור הוסיפה: "השר בנט, אתה לא הורס לנו חלום לעולם טוב יותר, אתה הורס לנו מציאות טובה יותר שכבר מתקיימת כאן באיגי!". לדבריה "בעקבות התקציב נאלץ לסגור קרוב כשליש מהיקף הפעילות שלנו, ניכנס לחובות ומה? מה נגיד לילדים שלא יהיה להם יותר מרחבים בטוחים כמו מועדוני נוער גאה בפריפריה? נגיד להם שלא יהיה להם למי לפנות כשהם במצוקה? נגיד להם שהם צריכים להישאר בארון כדי שלא יחוו אלימות? מה נגיד להם?". 

אל בן צור הצטרפו גם זיזו ודניאלה, מדריכי הקבוצות הערביות שאמרו שהממשלה שוב הפקירה את הנוער הגאה. "לצערנו זו לא טעות זו מדיניות. מענה לנוער ערבי גאה הוא אחד מיני פרויקטים רבים שאיגי מקדמת עקב ההבטחה התקציבית של בנט, עקב התוספות התקציבית שהובטחה לארגון. כיום פרויקטים אלה נמצאים בסכנת סגירה". הוסיפו השניים ואמרו כי למרות חוסר האחריות של בנט המתנדבים לא יוותרו על הפעילויות החשובות הללו. "אנחנו לא נחכה לרצח נוסף בשביל העלאה תקציבית, איגי תפעל בכל מחיר".

את האירוע חתם גל פימה, בן שירות מאיגי שסיפר על ההצטרפות לארגון כחניך והבחירה לחזור כבן שנת שירות. "הקיצוצים של משרד החינוך יובילו לסגירה של שליש מהקבוצות של איגי, שכמובן רובן בפריפריה, ולכן יפגעו גם במפעל שאני חלק ממנו, שנות השירות והשירות הלאומי של איגי. הקיצוצים פוגעים ביכולת שלנו לחלום על עתיד הארגון. לא ניתן לבנט לסגור אותנו, לא ניתן לבנט לפגוע בנו. אנחנו כאן כדי להישאר, אנחנו כאן כדי לעשות שינוי." מנדי מיכאלי, מנכ"לית שותפה באיגי, אמרה כי "לאחר ההבטחה של בנט ושיחות עם הלשכה שלנו, המשכנו להרחיב את הפעילות בכל הארץ ובעיקר בפריפריה, בידיעה שהתקציב יוכפל ויהיה כיסוי להוצאות. שלשום התבשרנו שזה מאוד רחוק מהמציאות ובעצם התקציב אף קוצץ למרות ההתרחבות שלנו. אם הגירעון לא ייסגר נצטרך לקצץ בפעילות בעיקר בפריפריה. זה עניין של הצלת חיים".