מאות מורים יפגינו מול ביתו של שר החינוך בנט בעקבות הלנת שכרם

מאות מורים צפויים להפגין הערב (שלישי) בשעה 19:30 מחוץ לביתו של שר החינוך נפתלי בנט, ברחוב אחד העם 64 ברעננה, במחאה על ההלנה בשכרם והקיזוזים שנעשו בו בשל ליקויים במערכת השכר של משרד החינוך.

2016-10-25_193641

המוחים נגד הלנת השכר פרסמו הודעה לפיה "ביום שלישי הקרוב, אנו מגיעים לביתו של שר החינוך על מנת להציג ארבע בקשות פשוטות, אך הכרחיות, שאינן סובלות דיחוי ותלויות ברצונו הטוב של כבוד השר להפגין מחויבות אמיתית וכנה לפתרון הבעיות הבוערות אחת ולתמיד, כדי לשים סוף למחדל השכר המתמשך:
– מינוי חברה חיצונית, בלתי תלויה, למשרד החינוך. כבוד השר ידאג למינוי זה בתהליך משותף איתנו, חברה אשר תבדוק את מחדל השכר הגדול, בדגש על נוהל תשלומי שכר עובדי ההוראה, ותגיש מסקנותיה והמלצותיה לשר בתוך 30 ימים. עד לתאריך 1.2.2017 תוקם מערכת תשלום שכר חדשה בהתאם להמלצות הועדה. ועד לתאריך 31.8.2017 יעודכנו כל תנאי העסקה של העובדים רטרו ויכללו ריבית והצמדה בגין הפיגורים. המבחן הראשון של המערכת החדשה יהיה בתאריך 1.10.2017 בו ישולמו המשכורות עם פתיחת שנת לימודים תשע"ח.
– עובדי ההוראה מבקשים להוביל, ביחד עם צוות משרד החינוך, את ועדת הרפורמה. כל זאת במטרה אחת – לדאוג לכך שעובדי ההוראה יהיו בראש סדר העדיפויות של משרד החינוך ומדינת ישראל. הובלת הועדה במשותף הנה בניית מערכת יחסים בה לעובדי ההוראה יש חלק פעיל, משמעותי וקבלת אחריות על הובלת השינוי. הועדה תדון בעיקר בתהליכי עבודה בין העובדים הנמצאים בשטח לבין הבעלויות, הרשויות והמשרד. נוהלי העבודה יוטמעו באמצעות חוזר מנכל מיוחד לנושא מעמד עובדי ההוראה בישראל.
– קיום פגישת עבודה להטמעה של דרישות 1 ו-2 עם השר וצוות משרדו בהקדם בכל מקום ושעה בו יבחר. מתוך מקום נקי כפיים שרואה בשינוי הנחוץ את טובת כלל אנשי ההוראה בפרט והחברה בכלל.

– דרישה מארגון המורים והסתדרות המורים להצטרף אל מאבק עובדי ההוראה. מאבק חוצה איגודים וכולל בתוכו את כל עובדי ההוראה בישראל – גננות, מורים, מנהלים, יועצים, מדריכים וגמלאים. כוחנו באחדותנו, לא נאפשר פיצול של מאבק זה בין ארגונים ונפעל שלא לאפשר לארגון כזה או אחר להוביל אותו באופן עצמאי אלא במשותף ומתוך שיקולים ענייניים ומקצועיים".

 

יצוין שקרוב ל-2,500 עובדי הוראה, חברי הסתדרות המורים, חתמו על עצומה מקוונת הדורשת מראשי הארגון להכריז על סכסוך עבודה – בדומה לסכסוך עבודה שהוכרז על ידי ארגון המורים. בעצומה נכתב: "נדהמו לקרוא את הודעת הנהגת ההסתדרות בה היא תומכת במשרד החינוך ומוכנה 'לסייע' לו לעזור לעובדי ההוראה. הודעה שמנותקת מהשטח ועלולה להיות מחוברת כנראה לאינטרסים אישיים סמויים להרגשתנו. אנו דורשים מהנהגת ההסתדרות לחזור בה מהודעה מבישה זו שאינה מייצגת את החברים ופוגעת במאבק לקידום מעמד עובדי ההוראה! ולהצטרף לסכסוך העבודה עליו הכריז ארגון המורים והודיע כי יפעיל אותו כבר ביום רביעי הקרוב. זהו לא זמן למאבקים אישים! זה הזמן של כולנו, עובדי ההוראה, גננות, מורים, מנהלים, יועצים, מדריכים להיות ביחד. לא ניתן לכם לפצל את העובדים!".

 

ההפגנה שתתקיים הערב בפייסבוק:

www.facebook.com/events/324466047945784

 

העצומה של אלפי מורים הדורשים הכרזת סכסוך עבודה:

www.atzuma.co.il/mavakhistadrut