מאות יתכנסו בדרום תל-אביב כדי למנוע את גירוש התושבים

מאות פעילים חברתיים יתכנסו ביום שלישי הקרוב בדרום תל אביב כדי לתכנן את המערכה נגד הגרוש של התושבות והתושבים מכפר שלם, אבו כביר, גבעת עמל, נס לגויים המכונים על ידי הממסד "פולשים"; וגם של ציבור הפליטים ומבקשי מקלט המתגורר בשכונות המכונים על ידי הממשלה "מסתננים".

תושבים דרום תל אביב משכונות נווה שאנן ושפירא המועמדים לגירוש באמצעות תהליך הג׳נטריפיקציה המואץ בשכונות – תהליך שמטרתו החלפת האוכלוסייה המקומית המוחלשת באוכלוסייה חדשה ומחוזקת כלכלית. גם הפליטים מאוימים ישירות על ידי ממשלת הימין.
מארגנים ההתכנסות מסרו "רוב הקהילות בדרום תל אביב מועמדות לגרוש. בין אם הקהילות המזרחיות המתמודדות עם איומי הפינויים מבתיהן וגרוש אל מחוץ לשכונות בין אם קהילות מבקשי המקלט מאפריקה המתמודדות עם איומי הגרוש לרואנדה או לאוגנדה!".

2018-01-04_203537

עוד נמסר "הצטרפו אלינו לפעולה נגד הגרוש והפינוי ההמוני המאיים על עשרות אלפים בדרום תל אביב בשלב הראשון והמיידי נציף את המרפסות בדרום תל אביב ומחוצה לה בכרזות עם הכיתוב – 'דרום תל אביב נגד הגרוש'. כאמור, המפגש יתקיים ביום שלישי 9 בינואר, בבית אחותי, רחוב מטלון 70 בדרום תל אביב בשעה 18:00.

יצוין שארגוני זכויות אדם מתחו ביקורת על מבצע הגירוש של ממשלת הימין. "ישראל מגרשת פליטים למדינה לא בטוחה ורבים מהם ימצאו את מותם", מסרו בהודעה משותפת אמנסטי אינטרנשיונל ישראל, א.ס.ף (ארגון סיוע לפליטים ולמבקשי מקלט בישראל), קו לעובד, רופאים לזכויות אדם, המוקד לפליטים ולמהגרים והמרכז לקידום פליטים אפריקאים. "רואנדה אינה מקום בטוח. כל העדויות מצביעות על כך שמי שמגורש מישראל לרואנדה מוצא עצמו שם ללא מעמד וללא זכויות, חשוף לאיומים, חטיפות, עינויים וסחר, שמאלצים אותו להמשיך במסע הפליטות. רק מעטים מצליחים לשרוד את המסע ולהגיע בסופו של דבר לנמל מבטחים. הגירוש לרואנדה מציב את הפליטים בסכנת חיים".

המפגש בבית אחותי בפייסבוק:

https://www.facebook.com/events/871605119674894