מאות ישראלים ופלסטינים הפגינו ליד מחסום המנהרות בדרישה לסיים את הכיבוש

מאות ישראלים ופלסטינים הפגינו בצהריים ליד מחסום המנהרות בשטחים הפלסטינים הכבושים בדרישה לסיים את הכיבוש. המפגינים, שחסמו במשך דקות ארוכות את כביש המחבר את ההתנחלויות באזור, קיימו עצרת בקרבת מקום. בין המפגינים: יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש) וח"כ עיסווי פריג' ממרצ. כמו כן, המפגינים הניפו כרזות ודגלי פלסטין. ההפגנה נערכה במשותף על ידי לוחמים לשלום ועומדים ביחד.

2017-07-07_192710

כיפאח אל עד'ארה מסארורה נושאת דברים בפני מאות המתכנסים, היום, ליד מחסום המנהרות (צילום: לוחמים לשלום)

העצרת נפתחה עם דבריה של כיפאח אל עד'ארה מסארורה, תושבת הכפר עליו הוקם מחנה חירות (צומוד): "אנחנו נגד אלימות. אנחנו בעד התנגדות לא אלימה וכך אנחנו אומרים לכל תושבי המקום להיות. אנחנו מקווים שסארורה תתפתח ותהיה מקום לכולם. הכוח אינו אצל מי שיש לו נשק, אלא אצל מי שיודע שהוא צודק". ריאד, מארגן צעדות החופש הפלסטיני ופעיל בלוחמים לשלום: "אנחנו לא נגד היהודים. היד שלנו מושטת לחברים הישראלים שלנו. אנחנו נגד הכיבוש ופעולות הממשלה הישראלית. נמשיך להיות ביחד עד הצדק והחופש".

ח"כ עודה אף הוא נשא דברים בעברית ובערבית וקרא להתמיד במאבק נגד הכיבוש. "שואלים אותנו מדוע אנחנו, כנציגי הציבור הערבי בישראל, עוסקים כל היום בכיבוש. זאת, במקום לעסוק בבעיות היוםיום של הציבור הערבי. קודם כל, יש להבהיר שאנו עוסקים גם בבעיות היוםיום וגם בשאלת הכיבוש. שנית, תושבי השטחים הפלסטינים והציבור הערבי בישראל הם חלקים מאותו עם פלסטיני. כך שגם העיסוק בבעיותיהם של הפלסטינים בשטחים הכבושים הוא חלק מעבודתו. לבסוף: מי שעוסקת באופן אובססיבי בכיבוש, בחיזוק הכיבוש כמובן, היא ממשלת ישראל. היא מזרימה מיליארדים על גבי מיליארדים בהתנחלויות ובצבא כיבוש הכל בשם 'הביטחון'. אבל אנו יודעים היטב של מה שנעשה לחיזוק הכיבוש, גורם למצוקות האשפוז, להיעדר פתרונות דיור, לקיצוץ ברווחה ובחינוך".

בין הדוברים: סרבנית הכיבוש עתליה בןאבא ששוחררה לאחרונה מהכלא הצבאי אחרי 110 ימי מחבוש הסבירה בןאבא: "אני מסרבת להשתתף במערכת הפועלת באמצעים אלימים לדיכויו של עם אחר, ומשליטה עליו כיבוש כבר 50 שנים".