מאות יהודים וערבים השתתפו בהפגנה למען אוויר נקי בשרון ובשומרון

מאות תושבים מהשרון וממערב השומרון הפגינו ביום שישי בבוקר סמוך לאצטדיון העירוני בכפר סבא נגד אוזלת היד של הרשויות באכיפה ומניעת שריפות הפסולת באזור. בהפגנה משתתפים יהודים וערבים מכל יישובי האזור, ביניהם פעילי חד"ש, שהניפו שלטים בהם נכתב "העשן הורג את כולנו" ו"די למחנק". בהפגנה השתתפו חברי כנסת, בהם דב חנין (חד"ש הרשימה המשותפת), יעל כהן פארן מהמחנה הציוני, תושבת כפר סבא ותמר זנדברג ממרצ.

10

ח"כ חנין, יו"ר השדולה הסביבתיתחברתית בכנסת, אמר בהפגנה: "המאבק הזה הוא מאבק על החיים, הוא מאבק על הבריאות. תופעת שריפת הפסולת פה באזור היא בלתי נסבלת, וצריך לסיים אותה. החדשות הטובות הן שאנחנו רואים התארגנות מרשימה של תושבים מיישובים יהודים וערבים, שחברו יחד כדי לעשות כאן שינוי. אם המאבק הזה ימשיך ביכולתו לנצח".

גם ממלא מקום ראש עיריית כפר סבא צביקה צרפתי לקח חלק בהפגנה. "מפגעי הזיהום נובעים בעיקרם משריפות פסולת – חקלאית, תעשייתית וביתית, ממתקן טיהור השפכים העולה על גדותיו, ממפעלים תעשייתיים, מריסוסים חקלאיים ועוד. ואם לא די בזאת, בימים אלו אנו נאבקים יחד עם תושבינו מאבק חורמה בכוונתם של יזמים פרטיים להקים באזורנו שתי תחנות כוח מבוססות גז, וזאת כפועל יוצא של החלטת ממשלה תמוהה מאוד, בלשון המעטה, בנושא זה". בשעה שצרפתי נאם פעילים נגד תוכנית המתאר צעקו : "מ"מ צרפתי, גם מפעלים מזהמים יש לעצור! לא לא לא ניתן את עירנו לזהם".

יניב בלייכר, הפעיל הכפר סבאי בוועד הפעולה אזרחים למען אויר נקי שיזמו את ההפגנה, אמר: "הציבור בכפר סבא ובאזור כולו מצביע היום ברגליים. תושבי האזור אינם מוכנים שהשרון המזרחי יהפוך לחצר האחורית של מדינת ישראל. על המדינה להתחיל לפעול כדי שילדינו יפסיקו לנשום את עשן השריפות. אנחנו מודים לחברי הכנסת ולראשי הרשויות שניצבים כאן איתנו היום במאבקנו".