מאות השתתפו באירוע פתיחת מסע התקווה השלישי של נשים עושות שלום

מאות נשים השתתפו אתמול (ראשון) באירוע פתיחת מסע התקווה השלישי של נשים עושות שלום בירושלים. נשים מכל רחבי הארץ הגיעו לגן הוורדים, מול הכנסת בירושלים, לטקס פתיחת המסע, בו השיקה התנועה כנסת נשים עם 120 נשים יהודיות וערביות. בטקס נאמו 12 נשים, סיפרו את סיפוריהן ודרשו הסכם מדיני ונוכחות וייצוג נשי בממשלה הבאה. בנוסף, אמנון אבוטבול שר את השיר זמן שלום- זמאן אל סאלם, שכתב והלחין אחרי שהתעורר מפציעה קשה בזמן האינתיפאדה הראשונה, ביחד עם אהובה תמר, נידא אבו זנאת משכם וראפה מוסמאר מרמאללה.

אילנה אולוס, מקיבוץ צאלים, מסרה למתכנסות: "שנים אני חולמת על חיים שקטים – איש תחת גפנו ותאנתו, על ילדים שיגדלו לצלילי קולות ציפורים, מכוניות, טרקטורים, רחשי הטבע, ולא לצלילי קולות רועמים ומפחידים של יריות וטילים ושל אש בשדות המניבים. לא הפחד והאיום המתמיד צריך ללוות אותם בילדותם ובהתבגרותם. הם זכאים לחיים נורמליים של שקט וביטחון. גם שכנינו זכאים לחיים כאלה". מייסון ריא מסכנין, הדגישה "אני אשת חינוך עם אג'נדה ברורה: הנשים הן אלה שיכולות להוביל ולשנות, חינוך טוב בבית, לחיות ביחסים טובים עם השכן ולגדול לפי ערכים. אלה הם העקרונות לדורות הבאים של המדינה, זו  התקווה לחולל את השינוי הנדרש".

יעל מקונן דגו הציגה כך את עצמה: "אני יעל מקונן-דגו, אמא ל-3, עליתי לישראל בשנת 1984 מאתיופיה וכיום אני גרה בכרמיאל. באתיופיה חששתי שיזהו אותי כיהודיה, אבל שם יכולתי להסתיר את יהדותי. כאן בארץ אני חוששת לילדיי שמא שוטר יפגע בהם. כי ילדינו הפכו לחשודים מידיים וטבעיים, כי קל לזהותם בשל צבעם! אנחנו אמהות על המשמר דורשות שיוויון, אנו דורשות מרחב ציבורי חופשי ובטוח גם לילדינו".

במהלך המסע בשבוע הקרוב אלפי נשים צועדות ברחבי הארץ, עומדות בשיירות בצירים מרכזיים, ומציבות אוהלי אימהות בהם נערכים בכל יום מעגלי שיח וטקסים. בנוסף, נערכים אירועי קולנוע השראה ומשתתפים נשות ציבור, אישי ציבור, אומניות ואומנים.

 

לרישום למסע התקווה: http://bit.ly/2KgM6Ia