מאות הפגינו נגד המלחמה בצומת מגן שבדרום ובכרמיאל שבצפון

 

מאות מפגינים יהודים וערבים הצטרפו להפגנה שיזמו פעילי חד"ש ו"קול אחר בגליל" שהתקיימה אתמול (ששי) בצהריים בכניסה למרכז הקניות "ביג" שבכרמיאל. המפגינים
התפרשו בשורה אחת ארוכה בכניסה למרכז הקניות, נשאו דגלים שחורים, וחסמו את פיהם במדבקות שחורות, לאות אבל על ההרוגים הרבים בעזה ובדרום. מול ההפגנה  התייצבו כ-30 פעילי ימין קיצוני ממפלגת "ישראל ביתנו", שנשאו דגלים של יחידות צה"ל, וקראו קריאות גזעניות ואלימות כלפי המפגינים, בייחוד כלפי היהודים שבהם. "אחרי כמה דקות זיהו פעילי הימין את השחקן והבמאי מוחמד בכרי, תושב האזור, שהשתתף בהפגנה" מספר פעיל חד"ש שהיה בין יוזמי ההפגנה. "הם החלו לקלל אותו וניסו להתקרב למפגינים ולתקוף את בכרי. מיד הופיעו במקום שוטרי יס"מ, שבמקום להרחיק את אנשי הימין ולמנוע את האלימות, בחרו דווקא לעצור את בנו של בכרי, שעמד ליד אביו."



הפגנה נוספת נערכה באותה שעה בצומת מגן שבתחום המועצה האזורית שבדרום. המפגינים היו תושבי האזור המתנגדים למלחמה ברצועת עזה. המפגינים נשאו שלטים שעליהם נכתב: "זה לא ייגמר עד שנדבר". המפגינים תבעו מהממשלה להפסיק לאלתר את המבצע הצבאי ולהביא להפסקת הירי על יישוביהם באמצעים מדיניים.