מאות הפגינו נגד הגזענות והכיבוש בכיכר ציון; פעילים נעצרו בבלפור

מאות השתתפו אמש, ובהם פעילי מק"י וחד"ש, בהפגנה יהודית-ערבית שנערכה בכיכר ציון בירושלים, נגד האלימות וההסתה כלפי האוכלוסייה הערבית ופעילי שלום, מצד כנופיית להב"ה ואנשי ימין קיצוני. עוד לקחו חלק בהפגנה אנשי שלום עכשיו, פרי ג'רוזלם, עומדים ביחד ועוד. לדברי המארגנים התפרצות האלימות בימים האחרונים באה על רקע "אירועים מאורגנים ומתוזמרים שמטרתם להתסיס את השטח, לפגוע בערבים ובאופן זה בכל מרקם החיים בעיר, שנושאים השלכות בינלאומיות ומאיימים להבעיר את האזור הנפיץ".

"שותפות ערבית-יהודית", פעילי חד"ש ומק"י, אמש, בכיכר ציון במרכז ירושלים (צילום: זו הדרך)

 

תנועת שלום עכשיו מסרה לקראת ההפגנה כי "האלימות והגזענות הכהניסטית מרימה ראש, והיא תוצר ישיר של הגיבוי הפוליטי מראש הממשלה שהכניס את נציגיה לכנסת בדלת הקדמית. נתייצב היום בירושלים כדי להוקיע אותה".

לאחר המחאה בכיכר ציון, חלק מהפעילים הצטרפו למפגינים מול מעון ראש הממשלה בכיכר פריז. המחאה החלה כבר בשעות אחר הצהריים כאשר עשרות בני אדם הפגינו מול מעון ראש הממשלה, והמשטרה עצרה אחד מהם בחשד להפרת סדר וחסימת כביש. במקביל, המשטרה מנעה מאוטובוסים עם מפגינים להגיע למקום, ועצרה שניים מהנוסעים בטענה שהפרו את הסדר, לאחר שבמקום התפתחו עימותים.

מתנועת קריים מיניסטר נמסר: "שוב הוכח שמשטרת ירושלים היא אלימה וכושלת, משטרה פוליטית בשירות נאשם בפלילים. במקום לטפל באלימות הגואה בעיר, המשטרה נטפלת למפגינים ופוגעת פגיעה אנושה בחופש הביטוי וזכות המחאה. התנהלות מסוכנת הלקוחה ממשטרים אפלים, עוד סממן מובהק לתהליכים המסוכנים שעוברת ישראל תחת שלטון הנאשם. ביבי, המשטרה האלימה שלך לא תרתיע אותנו. אנחנו נחושים להציל את ישראל מלפיתת החנק שלך ולא נעצור עד שתלך!"

מתנועת אין מצב הוסיפו כי "ההפגנה תתקיים היום ובימים שאחרי ואף גורם לא יצליח לעצור אותנו מלהשמיע את קולנו החשוב להצלת מדינת ישראל. העובדה שמשטרת מחוז ירושלים חושבת שניתן לאפשר הפגנות אלימות של ארגון להב"ה, אבל לא לאפשר ללא סיבה, הפגנות של מפגינים לא אלימים נגד ראש ממשלה נאשם בפלילים, טועה טעות מרה. אנו נמשיך להפגין למרות כל החסמים וקולנו ישמע למרחוק". יצוין שכמדי שבת התקיימו הפגנות נגד נתניהו ליד ביתו בקיסריה ובמוקדים נוספים ברחבי הארץ.

 

עוד בנושא:

שתי ירושלים: חיוני לנתץ את הפיקציה של העיר המאוחדת לנצח-נצחים