מאות הפגינו מול שגרירות ארה"ב תל-אביב בגנות הכרזת הנשיא טראמפ

מאות ערבים ויהודים הפגינו אמש (שלישי) בטיילת הרברט סמואל בתל אביב ומחו מול שגרירות ארה"ב נגד הכרזת הנשיא טראמפ בשבוע שעבר בנושא הכרה בירושלים כבירת ישראל. המשטרה תחמה את המקום והמפגינים, שנשאו דגלים פלסטינים, זכו לתשומת לב מהתקשורת המקומית והעולמית. המפגינים נשאו שלטים עליהם נכתב בין היתר "טראמפ וביבי מערערים את הביטחון העולמי", "אל קודס בירת פלסטין". כמו כן, פעילי חד"ש מאוניברסיטת תלאביב הניפו כרזות בהן נכתב "יהודים וערבים מסרבים להיות אויבים".

2017-12-13_203747

אמש בטיילת בתלאביב: ח"כ עאידה תומאסלימאן מתראיינת על רקע ההפגנה (צילום: זו הדרך)

ההפגנה נערכה ביוזמת ועדת המעקב העליונה של הציבור הערבי ויו"ר הוועדה, מוחמד ברכה, נשא דברים בגנות עמדותיה של ארה"ב באזור וקרא להשתתף בהפגנה שתתקיים ביום שישי הקרוב, 15 בדצמבר, בעיר סחנין. בין המפגינים שלושה חברי כנסת של חד"ש: עאידה תומאסלימאן, יוסף ג'בארין ויוסף עטאונה.

במקביל נערכה הפגנה נוספת יהודיתערבית בכניסה לאום אלפאחם. עשרות פעילי תנועת עומדים ביחד ו"שכנים של שלום" שמחו נגד דבריו של שר הביטחון אביגדור ליברמן שקרא להחרים את תושבי ואדי עארה בעקבות ההפגנות שנערכו במקום בסוף השבוע נגד טראמפ ומדיניותו. נמסר כי "בוואדי ערה מתנהל בית ספר יהודיערבי דולשוני שהוא מופת ודוגמה. המשפחות השותפות לבית הספר היו ממקימות ארגון 'שכנים של שלום' הפועל בוואדי ערה מעל שלוש שנים, ומקיים פעילות ענפה בתחומים רבים. מלבד עמידות פוליטיות משותפות כשנדרש, מתקיימים גם ערבי תרבות משותפים – 'שיח גלריה' סביב נושאי אמנות וספרות, 'מדרסה' – בית מדרש יהודיערבי בו עוסקים בלימוד משותף של טקסטים ומקורות מהתרבות הערבית והיהודית, ועוד כהנה וכהנה. על רקע ההשקעה העצומה הזו, עליה אנחנו עמלים כדי להרבות טוב ואור, הרגשנו כי אמירתו של השר ליברמן פוגעת בנימי נפשנו, חותרת תחת היסודות שבנו התושבים כאן בעמל כה רב".