מאות הפגינו מול משרדי מח"ש בירושלים ודרשו צדק לאיאד אל-חלאק

מאות השתתפו אמש (רביעי) בהפגנה שנערכה במלאות שלושה חודשים ליום בו נרצח הצעיר הפלסטיני איאד אלחלאק בידי שוטרי מג"ב בעיר העתיקה בירושלים. המחאה נערכה בסמוך למשרדי המחלקה לחקירת שוטרים (מח״ש). אל־חלאק לא היווה סכנה ולא היה צורך לירות בו, כך אמר בשחזור שוטר מג"ב שהיה מפקד הכוח במרדף אחר הפלסטיני שסבל מאוטיזם — והיה בחדר האשפה בעיר העתיקה בירושלים כנורה בו למוות. עוד עולה מדברים שאמר השוטר למח"ש כי קרא לשותפו לחדול מהירי; ואולם, שותפו לא שמע לו וירה מרובה האם־16 שתי יריות למרכז גופו של הפלסטיני.

דיוקנו של איאד אלחלאק על חולצות המפגינים, אמש, ליד משרדי מח"ש בירושלים (צילום: תג מאיר)

יו״ר פורום תג מאיר, ד"ר גדי גבריהו, אמר אמש: "ההפגנה הזו היא על דיבור משותף, אנושיות וחמלה. בהפגנה הזו אנחנו מבקשים שילדה בת 10 שיוצאת מהבית עם מספריים תחזור בשלום לאבא ואמא שלה. אנחנו דורשים שלא יירו באדם חרש ומוגבל כמו עבד אל נאצר חלוואה שעבר במחסום קלנדיה לפני שבוע. אנחנו דורשים שבחור כמו איאד אלחלאק עם קוים אוטיסטים שפחד מחתולים ופרפרים שלא עשה רע לאף אחד יגיע הביתה בשלום ולא ירו בו על מנת להרוג. אנחנו דורשים לדעת מדוע לוקח כל כך הרבה זמן לספר למשפחת אלחלאק מה קרה בשבת בבוקר ב-30 במאי 2020 סמוך לכניסה הצפונית להר הבית?".

עוד הוא שאל: "היכן הסרטונים של המצלמות במקום הכי מאובטח בירושלים? כיצד קורה שבפיגוע הנורא שהיה היום בצומת תפוח הסרטים משוחררים תוך שעות ואילו כאן לא משוחרר אפילו בדל סרטון שלושה חודשים אחרי האירוע? אנחנו מבקשים שבהוראות פתיחה באש של כל חוליה צבאית או משטרתית יספרו המפקדים לחיילים שלהם על הילדות בנות 10 עם המספריים, על עבד אל נאצר חלוואה ועל איאד אלחלאק. משפחת אל חלאק היקרה. אנחנו מבטיחים לכם שנמשיך ללוות אתכם במסע הארוך שלכם ושל כולנו אל הצדק".