מאות הפגינו מול בית המשפט בלוד נגד האלימות המשטרתית

מאות הפגינו אמש (רביעי) מול בית המשפט בלוד נגד האלימות המשטרתית בעקבות תקיפתה של דועא סעדי בידי שוטרים אשר שברו את ידה והורידו את כיסוי ראשה. בהפגנה השתתפו חברי הכנסת עופר כסיף ויוסף ג'בארין מחד"ש יחד עם פעילי חד"ש ומק"י תושבי העיר ורמלה. על כך מסר הבוקר העיתון "אל אתיחאד" היוצא לאור בחיפה.

מפגינים בלוד, אמש (צילום: אל אתיחאד)

חברי הכנסת כסיף וג'בארין קשרו בין היחס לסעדי לבין הריסת ביתה של משפחה ערבית בלוד. "קו אחד מחבר בין האלימות המשטרתית לבין גירוש אנשים מבתיהם מדיניות גזענית של ממשלת ישראל, ומוסדות הפועלים ברוח המפקד נגד הציבור הערבי בכל תחום אפשרי", אמר כסיף. ג'בארין הוסיף כי "האלימות המשטרתית והריסת הבתים ניזונות שתיהן ממדיניות ההסתה והגזענות שמובילים ראש הממשלה נתניהו ושריו".

דועא סעדי סיפרה בהפגנה כי כשנסעה לאסוף את ילדיה מהגנים, שוטרים תקפו אותה ושברו את ידה בעת שעצרו אותה, בטענה שרכבה החונה מפריע לתנועה. לדבריה, שוטרים הסירו את כיסוי הראש שלה וגררו אותה לניידת, לאחר שסירבה להתלוות לשוטר ודרשה להזעיק למקום שוטרת. תיעוד המעצר הופץ ברשתות החברתיות ועורר סערה בציבור הערבי.

יצוין שעבד אלבדוי, בן 26 מלוד, נרצח אתמול ברחוב עשרת הרוגי מלכות בעיר. מותו נקבע במקום. כוח משטרה הגיע לזירה לאחר שהתקבל דיווח מבני משפחה. מהפרטים הראשוניים עולה כי אלבדוי נדקר בביתו בנסיבות שאינן ברורות. בשנה האחרונה נרשמו בעיר עשרה מקרי רצח רובם טרם פוענחו.