מאות הפגינו בת"א; מק"י וחד"ש מגנות את המתקפה הישראלית העקובה מדם על עזה

מאות השתתפו אמש (שלישי) בהפגנה נגד ההסלמה בדרום שנערכה במרכז תל אביב בקרבת מטה הליכוד, ביוזמת סניפי חד"ש ומק"י בעיר. תחת הכותרת "הפגנת חירום: עיצרו את המלחמה!", קראו המפגינים "די למלחמה של ביבי", "יהודים וערבים מסרבים להיות אויבים" ו"המצור הוא טרור". בין המשתתפים חברי הכנסת של חד"ש עאידה תומא-סלימאן, עופר כסיף וח"כ לשעבר דב חנין.

"מפה, מתל אביב, אני משמיעה קול צעקה, ואומרת לעם שלנו בעזה: יש בישראל אנשים הגונים שרוצים שלום לא רוצים לחיות במלחמות, תחזיקו מעמד. בסופו של דבר כל כיבוש ייגמר״, אמרה ח"כ תומא-סלימאן מהרשימה המשותפת במהלך ההפגנה. היא תקפה באופן ישיר את גנץ ושאלה אותו: "במה תמכת, ברצח מתוכנן? בתחילתה של מלחמה עקובה מדם? היתה לך הזדמנות להראות שאתה מוביל מדיניות אלטרנטיבית, פוליטיקה אחרת, לא לעמוד דום מייד".

מפגינים נגד ההסלמה בעזה, אמש, במרכז תל-אביב (צילום: זו הדרך)   

 

"אנחנו עומדים כאן כדי להתריע נגד ממשלה מטורפת, שבראשה עומד אדם שלא מעניין אותו כלום חוץ מהוא עצמו", הדגיש ח"כ כסיף. "האיש הזה ישרוף עלינו את הבית, אם רק יאמין שהוא לא ייכנס לכלא. אם לא יהיה חופש ושחרור בעזה, גם בדרום ישראל לא יהיה שקט". ח״כ כסיף התייחס לפעילי ימין שהגיעו להפגנה וגינה את "ההסתה והאלימות המופנות כנגד האנשים שעומדים פה וכל רצונם שכולנו יהודים וערבים נחיה בשלום ושלווה".

באותו יום פרסמו מק"י וחד"ש הודעה המגנה את התוקפנות הישראלית הנפשעת על עזה ודמשק, אשר הביאה עד שעות הצהריים ל-23 הרוגים בהתקפות צה"ל.

מק"י וחד"ש הזהירו מפני חידוש מדיניות ההתנקשויות שמגמתה החמרת ההסלמה, כפי שעלה בבירור מהצהרותיהם של ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו, הרמטכ"ל, וראש השב"כ. מק"י וחד"ש טענו כי מטרת התוקפנות הנפשעת הזו, אשר מהווה המשך לסדרת פשעי ישראל נגד העם הפלסטיני, היא גרירת האזור להסלמה צבאית מסוכנת ומקיפה.

 

הידיעה מתפרסמת בגיליון השבוע של "זו הדרך"